شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: سیاسی بازی و رفیق بازی در دستگاه ها، باعث قربانی شدن خدمت و شایسته سالاری می شود و باید در استان روحیه خدمتگزاری حاکم شود.

روحیه خدمتگزاری به جای بازی های سیاسی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ترور گفت: باید بصورت جدی پیگیری شود که یادواره شهدای ترور به بهترین شکل در راستای شفاف سازی نگاه جامعه نسبت به جنابت های منافقین برگزار شود.

حجت الاسلام نکونام افزود: گروه های مختلف در زمینه برگزاری اینه یادواره شکل بگیرد و ما در کنار بنیاد هابیلیان پشتیبانی برگزاری این مراسم را بر عهده خواهیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهید مصطفی چمران گفت:این شهید بزرگوار که یک انسان عارف، نخبه، فرهیخته و عالم بود آنطوری که باید در جامعه معرفی نکرده ایم و باید تلاش شود با برگزاری یک یادواره جامع و کامل در خصوص تشریح ابعاد شخصیتی و معرفتی این شهید بتوانیم این شهید را به جامعه معرفی کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به  عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ما در حد خودمان باید بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که اینگونه جلسات یک خروجی مفید ، مطلوب و کارساز در جامعه داشته باشد.بر روی مسئله فقه و فقاهت در استان کار شد و آرام آرام نتیجه آن را می بینیم، باید تلاش شود نگاه فقاهتی را در استان نهادینه کنیم.

حجت الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به مسئله وحدت در جامعه گفت: مسئله وحدت در استان ما باید یکی از کارهای جدی و دنباله دار باشد.آسیب هایی که از ناحیه تفرقه و از هم گسیختگی بوجود می آید مسئله کمی نیست، همه باید تلاش کنیم وحدت را ترویج و در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت های رسانه ها و مطبوعات در گسترش وحدت استفاده کنیم، وحدت کلید واژه رشد استان و حل مشکلات استان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به حاکم نمودن روحیه خدمتگزاری به جای بازی های سیاسی گفت: سیاسی بازی و رفیق بازی در دستگاه ها، باعث قربانی شدن خدمت و شایسته سالاری می شود و باید در استان روحیه خدمتگزاری حاکم شود.

نکونام  با تاکید بر تلاش برای رفع محرومیت زدایی همیشگی از استان گفت: باید یک روزی سفره محروم بودن استان جمع شود.

وی افزود: راه‌های درون استان در برخی مناطق صعب‌العبور است، در بیرون هم بن‌بست است، این بن‌بست باید روزی شکسته شود و راه‌های ریلی، هوایی و زمینی ارتقا پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مدیران باید به سمت خدمت، کار و تلاش هدایت شوند تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرائی باید از کارهای سطحی و آماری دست کشیده و خروجی مطلوب و محسوس داشته باشند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه فضای مطالبه گری باید در استان زنده باشد افزود: در جامعه باید به جوانان بها داده شود و همه اقشار جامعه باید حق مطالبه‌گری داشته باشند.

برچسب‌ها