زاهدان- رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت:  بدنبال اجرای اقدامات پیشگیرانه این نهاد در سال گذشته ۱۹۱هزار و ۸۹۹پرونده به محاکم قضایی وارد شده که نسبت به سال ۹۵ به میزان پنج درصد کاهش یافته است. 

کاهش ۵درصدی پرونده های ورودی به مراکز قضایی استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد ،اظهار داشت۹۲ درصد آراء دادگاه های قضایی در دادگاه بدوی اعلام می گردد و تنها ۸ درصد از آرا مورد اعتراض قرار می‌گیرند و  در دادگاه های تجدید نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.:

وی با اشاره به اینکه میزان ۹۸درصد این پرونده ها مختومه شده است، افزود در هفته قوه قضاییه برنامه های مختلفی از جمله دیدار با نماینده ولی فقیه،سخنرانی در مراسم نماز جمعه،تجلیل از قضات دستگاه قضایی و اهدای خون ، بررسی مشکلات زندانیان،بازدید قضات از زندان های استان و اعطای تسهیلات به زندانیان پیش بینی شده است ،که از امروز آغاز شده است.

وی با اشاره به عناوین این هفته نیز تصریح کرد: قوه قضاییه حمایت از کار آفرینی امنیت اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا، قوه قضاییه و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی و قوه قضاییه حراست از بیت المال و مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم سازمان یافته از جمله عناوین این هفته هستند.

مدیر کل دادگستری استان در ادامه فعالیت سامانه ثنا در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۸۲هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و اکنون ۷۳درصد ابلاغیه ها در استان به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود. 

وی با اشاره به حادثه ایرانشهر نیز گفت متاسفانه این حادثه پس از انتقال به عموم مردم از طریق تریبون نماز جمعه مورد بزرگ نمایی قرار گرفته و مطالب خلاف واقع نیز به واقعیت این امر افزوده شد. 

وی افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و سه نفر تحت تعقیب قرار دارند و فرآیند تعقیب و دستگیری این افراد همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری حشن های گلریزان نیز گفت: در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان مردم خیر و نیکوکار استان سه میلیارد تومان تعهد کرده اند و از ابتدای سال تا کنون نیز ۲۰نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده اند.

برچسب‌ها