قزوین_ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشورآزمون تربیت مربی سبک زندگی اسلامی «به رنگ خدا» در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون تربیت مربی اوقاف در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی بزرگ‌ترین خطر امروز جامعه را گسترش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مقام معظم رهبری‌ رفع آسیب‌های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در کشور است.

وی افزود: بر همین اساس طرح «زندگی به رنگ خدا» در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در سه گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد مهارتهای فردی، مهارتهای زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده و مهارت‌های زندگی با رویکرد فرزندپروری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در استان قزوین ۱۸ خانم و ۱۸ آقا در هر گرایش ثبت‌نام و در آزمون مربوط به آن گرایش شرکت می‌کنند، تصریح کرد: آزمون ورودی مربیان طرح از ساعت ۹ صبح ۱ تیرماه به‌صورت همزمان با سراسر کشور در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) استان قزوین برگزار می‌شود که از این تعداد ۶ خانم و ۶ آقا که بالاترین نمره را کسب کرده اند به دوره آموزشی کشوری راه پیدا می‌کنند.

مجیدی درباره منابع این آزمون گفت: در گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد مهارت‌های فردی، کتاب «مهارت‌های سازگاری» نوشته محمد حسین‌زاده، در گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد ازدواج و خانواده، کتاب «اخلاق در خانواده» نوشته جمعی از نویسندگان و در گرایش مهارت‌های زندگی با رویکرد تربیت فرزندپروری، کتاب «اصول تربیت» به قلم علی‌اصغر احمدی به‌ عنوان منابع آزمون انتخاب شده‌اند؛ کتابچه شاخص‌ها و ضرورت‌های تبیین سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری نیز به‌عنوان منبع مشترک برای هر سه گرایش در اختیار مربیان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از قبولی شرکت‌کنندگان در این آزمون، دوره‌های آموزشی مربیان در تاریخ پانزدهم تیرماه در ۶ دوره یک‌هفته‌ای در استان قم برگزار می‌شود.

گفتنی است سال گذشته چهار استاد از استان قزوین در این دوره آموزشی شرکت و بعد از برگزاری آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی مربوطه شده‌اند.

برچسب‌ها