قدس انلاین : رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری و نظر ایشان در خصوص موضوع لایحه الحاق ایران به CFT (کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) گفت: قطعا ما به کنوانسیون‌ها نمی پیوندیم، قطعا فضای مجلس اطاعت از مقام معظم رهبری است و لاغیر.

خبر هم نماینده مشهد درباره لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم/فضای مجلس اطاعت از دستور رهبری است
رضا شیران خراسانی در گفت و گو با ایسنا- منطقه خراسان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اظهار کرد: دستور مقام معظم رهبری به درستی این بود که کسانی که این قواعد را در سطح بین الملل مطرح می‌کنند، قصد و اراده آن ها مبنی بر اجرای این قوانین نیست بلکه قصد و نیتی دیگر پشت این قوانین نهفته و می خواهند از آن برای مقاصدی خاص استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما به مبارزه پولشویی حتما اعتقاد داریم، بر همین اساس قرار شد در قوانین داخلی آن دسته از قوانین مرتبط با این کنوانسیون که قابل اجراست، پیگیری شود و آن‌هایی که قابلیت اجرایی ندارد، به قانون اضافه شود و به این مسایل در قوانین داخلی بپردازیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن کسانی که این کنوانسیون‌ها را تشکیل داده‌اند، قصد و اراده آن‌ها بر خیرخواهی برای جامعه بشریت نیست و می خواستند از آن، استفاده ابزاری برای اهداف خود کنند.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم آن‌ها از این طریق به مقاصد پشت پرده خود برسند، گفت: در سال 1388 قانون پولشویی در کشور تصویب شده و شاید نیاز به اصلاح داشته باشد که اصلاح هم می شود. همچنین مسایل مربوط به جرایم سازمان یافته در قوانین ما وجود دارد. آنچه که این ها برای جامعه بشری خیر می دانند، در قوانین داخلی ما وجود داشته و یا اگر وجود نداشته باشد، آن را تصویب می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: قطعا ما به کنواسیون ها نمی پیوندیم. قطعا فضای مجلس اطاعت از مقام معظم رهبری است و لاغیر؛ ایشان هم بسیار خردمندانه به این مساله پرداختند که این مسایل را در قوانین داخلی بومی سازی کنیم.

برچسب‌ها