زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در سال گذشته ۵۴.۹ درصد از پرونده‌های قابل صلح و سازش منجر به صلح شده است.

بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های سال گذشته منجر به صلح شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،  جعفر گلمحمدی در نشست خبری  که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد ،گفت: از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۶ فقره در دادسرا و دادگاه‌ها و ۶۴ هزار و ۳۳۷ فقره در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شدند.

گلمحمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴.۹ درصد از پرونده‌های قابل صلح و سازش منجر به صلح شده است اذعان داشت:سال گذشته نخستین بزه در استان ترک انفاق بود.

وی کلاهبرداری؛ افترا و تهمت و درگیری لفظی؛ نگهداری مواد مخدر؛ تخریب؛ تهدید؛ تصادف؛ سرقت؛ توهین به اشخاص و ضرب و جرح را به ترتیب ازدیگر جرایم مهم استان بر شمرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره حوادث دی‌ماه سال قبل، تعداد و سرنوشت دستگیر شدگان گفت: از سال ۱۳۸۲و زمان خدمت  بنده ،حتی یک مورد پرونده سیاسی؛ اجتماعی و گرایشی نداریم.

گلمحمدی گفت: در اتفاقات  دی سال گذشته بیش از ۹۷ درصد کسانی که توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند؛ در  همان ساعات اول آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: از همه افراد دستگیر شده تنها یک نفر در زندان است که ضامن ندارد و دو بانک شاکی وی هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص  بحث باغ شهرها گفت:طبق قانون هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون صورت پذیرد، جرم است.

گلمحمدی  بیشترین تعداد زندانیان استان رادر خصوص مواد مخدر ذکر کرد و گفت: ۲ درصد از این آمار مربوط به بانوان است .

برچسب‌ها