رشت- شهردار رشت در جمع رسانه های مکتوب گفت : ۳۱ پروژه سرمایه گذاری در شهر رشت طی هشت ماه اخیرتعریف شده است.

 تعریف ۳۱ پروژه سرمایه گذاری در شهر رشت طی هشت ماه اخیر

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، شهردار رشت در این نشست اصحاب رسانه را بهترین پل ارتباطی مردم، مجموعه مدیریت شهری و دیگر دستگاههای اجرایی دانست و گفت: اصحاب رسانه می توانند با برقراری ارتباط متخصصانه بین مردم، تشکیلات دولتی ، خصوصی و دستگاههای اجرایی در پیشبرد اهداف توسعه شهری همگام با مدیریت شهری باشند، پس بیایید با نگاهی متفاوت به موضوع کار را پیش ببریم.

دکتر مسعود نصرتی با اشاره به عدم تأمین امنیت برای سرمایه گذار در شهر رشت، گفت: یکی از آسیب هایی که در کارنامه شهر رشت می بینیم، فضای ناامن برای سرمایه گذار است، بنابراین اگر فضای امن در زمینه های اقتصادی برای سرمایه گذار فراهم نشود توجیه اقتصادی خوبی برای شهر رشت نخواهیم داشت.

وی افزود: در این چند ماه اخیر به جد پیگیر زمینه های ورود سرمایه گذار در رشت بودم و در این زمینه انرژی زیادی هم گذاشتم و از اعضای پارلمان محلی هم به طور مکرر درخواست کردم تا مسائلی که موجب فضای ناامن بین شورا و شهردار می شود پرهیز شود.

شهردار رشت از تعریف ۳۱ پروژه سرمایه گذاری در شهر رشت طی هشت ماه اخیر خبر داد و گفت: برای پروژه های تعریف شده تاکنون ۱۰۷ سرمایه گذار ورود کرده و انتخاب تعدادی از سرمایه گذاران هم که در سطح ملی هستند برای عقد قرارداد به قطعیت رسیده است.

دکتر نصرتی از مشخص شدن برنده پروژه فیبر نوری به طول ۱۰۰کیلومتر و نصب صد و بیست دوربین ترافیکی سخن گفت و افزود: وضعیت یازده و نیم درصد پروژه های مشارکت سازی فیبر نوری مشخص شد، لذا اجرای این پروژه های مهم در وضعیت اقتصادی کنونی بسیار ارزشمند است.

ضرورت تولید پروژه عمرانی بدون هزینه کرد از جیب شهروندان

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت تولید پروژه عمرانی بدون هزینه کرد از جیب شهروندان تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه گردشگری طی جلسه ای که با رئیس فدراسیون شنا و غریق نجات کشور گذاشته شد، تالاب عینک برای راه اندازی ورزش های آبی با نگاه گردشگری تعرفه گردید.

وی یادآور شد: شهر رشت در زمینه زیرساخت گردشگری از هتل گرفته تا پارکهای مسافر،تابلوهای راهنمایی و مجموعه شهربازی و... که باید یک شهر شمالی از آنها برخوردار باشد، با محرومیت مواجه است.

ضرورت توجه به صنعت گردشگری در شهر رشت

دکتر نصرتی با تاکید بر ضرورت توجه به صنعت گردشگری در شهر رشت خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای از سوی شهرداری رشت با شرکت جهان اقتصاد بانک شهر برای آیین سنگ بنای شبهای روشن با هدف میزبانی از گردشگران در شب با نورپردازی و مبلمان ویژه شب و رونق در کمیت و کیفیت هتل، شهربازی ، رستوران و موسیقی خیابانی و تئاترهای خیابانی و... بسته شد که در چند روز آینده به عقد قرارداد خواهد رسید.

بدهی خاص ۳ هزار نفره به شهرداری رشت

شهردار رشت با تاکید بر بدهی خاص ۳ هزار نفره به شهرداری رشت تصریح کرد: حقوق هفتصد هزار شهروند در گرو عملکرد ۳ هزار نفر بدهکار خاص است، لذا باید اعتماد و اطمینان شهروندان در پروژه های مشارکتی را جلب کرد.

وی در ادامه ساختار سازمانی و نیروی انسانی شهرداری رشت را نیازمند تغییر و اصلاح دانست و گفت: طی هشت ماه اخیر تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بوده ایم.

دکتر نصرتی با اشاره به اهمیت رعایت استاندارد در طرح و اجرای پروژه های شهرداری گفت: پروژه های شهرداری تا زمانی که مکان مناسب ، صلاحیت پیمانکار ، کیفیت اجرا و مانایی آنها مشخص نگردد، به مرحله اجرا نخواهد رسید.

اجرای پل کابلی در مصلی با دو برابر قیمت از جیب مردم به صلاح شهر رشت نیست

شهردار رشت مصلی را یک نماد اسلامی با معماری خاص معرفی کرد و افزود: تقاطع مصلی با یک پل کابلی نمیتواند نماد شهر رشت باشد، اجرای پل کابلی با دو برابر قیمت از جیب مردم به صلاح شهر رشت نیست و نباید مصلی در پشت یک پل کابلی گم شود.

وی با اشاره به ابهام شهروندان در عدم اجرای پروژه های عمرانی شهری تصریح کرد: ما اجازه اجرای حتی یک پروژه بی کیفیت در سطح شهر را نداریم، ما نباید پروژه ای را اجرا کنیم که در آینده از اجرای آنها پشیمان شویم.

وی در خصوص عملکرد اتاق شکوفایی شهر رشت اذعان داشت: ما مدعی راه اندازی اتاق شکوفایی در رشت هستیم ، این اتاق با همراهی ۱۷۰ نفر از متخصصان این شهر شکل گرفت و با رای گیری از اعضا ۶ کارگروه شکل گرفت که این کارگروه ها برای شکوفایی شهر رشت در حال فعالیت هستند .

رویکرد اتاق شکوفایی مبتنی بر عدم شهر فروشی است

دکتر نصرتی رویکرد اتاق شکوفایی را مبتنی بر عدم شهر فروشی دانست و گفت: این اتاق با رعایت امانتداری، سعی در تسویه بدهی های شهر و ایجاد یک فضای امن بین اعضای شورا ، مدیریت شهری و استانداری کار را پیش می برد. به حتم در این مسیر ناملایماتی وجود دارد که ممکن است در عملکرد ما بی تاثیر نباشد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه لیاقت شهر رشت بسیار بالاتر از وضعیت موجود است، بیان کرد: با نیم نگاهی به کف شهر و بالابردن انتظار و همراهی مردم می توان به اهداف بلندپایه در توسعه شهری دست یافت.

وی در پاسخ به سئوال مربوط به نامطلوب بودن مبلمان شهری اذعان داشت: با توجه به اطلاع اصحاب رسانه از وضعیت شهرداری ما به تمام پیمانکارهای رفت و روب حمل زباله و فضای سبز بدهی سنگین داریم و سراغ هر کدام از اینها که می رویم با مطالبات آن ها با شهردای رشت مواجه می شویم. لذا برای اجرای هر پروژه ای باید حداقل ۲۵ درصد مطالبات آنان را پرداخت کرد و یا پیمانکار جدیدی را به کار گرفت که در شرایط فعلی پیمانکار جدید در این زمینه ورود نمی کند.

دکتر نصرتی در پاسخ در خصوص بدهی باقی مانده در شهرداری قزوین یادآور شد: در شهر قزوین برای تامین مالی انتشار اوراق مشارکت داده شد، بانک شهر بانک عامل بود و چهار برج مسکونی و تجاری شروع به کار و ساخته شد و کلا در مرحله اتمام سقف و سفت کاری و به اضافه ۱۵۰ میلیون سهام بانک شهر موجود است و همه حسابها ی فوق نه تنها بدهی نیست، بلکه سرمایه گذاری و تولید ثروت است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: پرداختن به گذشته شهر رشت یا قزوین دردی را درمان نخواهد کرد بدهی ها به هرحال باید پرداخت شود.

برگشت به کار ۱۴۳ قرارداد منجر به شکایت

دکتر نصرتی از برگشت به کار ۱۴۳ قرارداد منجر به شکایت خبر داد که در مراجع ذی صلاح و با توجه به مدارک موجود بررسی گردیده است .

وی در خصوص ارتباط شهرداری با بانک شهر تصریح کرد: بانک شهر بانکی است که مرتبط با سهامداران خود چون شهرداریهاست . این بانک تنها بانکی است که با اولویت در حال پوشش دهی به موضوعات شهرداری ها است.

رشت ، شهر اول ایران به لحاظ داشتن پرونده در دیوان عدالت اداری

شهردار رشت، رشت را شهر اول ایران به لحاظ داشتن پرونده در دیوان عدالت اداری عنوان کرد و گفت: شهرداری رشت دارای ۲۷۰۰ پرونده در دیوان عدالت است که این نیز باید آسیب شناسی شود.

وی در خصوص پیاده راه فرهنگی خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح و بهسازی پیاده راه فرهنگی طی ارسال نامه ای به شورا خواستار پذیرش بعد اجتماعی پارلمان محلی در پی جمع آوری تیرهای برق و اصلاح ساختار روشنایی و آب نمای میدان مرکزی شهر شدیم.

زیرساخت و شبکه معابر عمومی از پیش نیازهای پیاده راه است

دکتر نصرتی با تاکید براینکه زیرساخت و شبکه معابر عمومی از پیش نیازهای پیاده راه است، تصریح کرد: داشتن خیابان جایگزین یکی از پایه های اساسی در داشتن پیاده راه است. در شهر اصفهان از زمان تجهیز زیرساخت تا زمان راه اندازی پیاده راه ۴۵ سال طول کشید.

احساس نیاز فعالیت حوزه مدیریت ارتباط با رسانه در مجموعه مدیریت شهری

شهردار رشت با تاکید بر احساس نیاز فعالیت حوزه مدیریت ارتباط با رسانه در مجموعه مدیریت شهری یادآور شد: این تشکیلات در وزارتخانه ها و سازمانهای دیگر نیز وجود دارد، و این دلیلی بر قوی یا ضعیف کار کردن مسئولی نیست .از اول تیرماه با مکانیزم جدید پرداخت مطالبات رسانه های همکار با شهرداری را در برنامه های خود خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مدیر ارتباط با رسانه در حوزه شهرداری باید دارای تیم رسانه ای قوی باشد ، گفت: حوزه ارتباط بین الملل نیاز به صرف وقت بیشتری دارد و این حوزه تنها در یونسکو خلاصه نمی گردد.

شهردار رشت در خصوص طلب شهرداری از مجتمع آدینه گفت: این مجتمع فعلا پولی برای پرداخت طلب شهرداری ندارد .

مسعود نصرتی در ارتباط با راه اندازی سیستم زباله سوز در سراوان تصریح کرد: اعتبار و هزینه سیستم زباله سوز در استانهای همجوارتوسط دولت پرداخت میشد . دراستان گیلان نیز باید صفر تا صد هزینه این پروژه را دولت پرداخت می کرد. که متاسفانه تاکنون پرداختی نشده است.

وی در خصوص عملکرد رسانه های مکتوب و عدم پرداخت سندهای مالی به این رسانه ها گفت:شورای شهر با نوشتن طرح و امضای اعضای شورا خواستار آن شدند تا تعیین تکلیف اسناد منتشره در مورد پرداخت نامعقول به برخی رسانه ها و کانال های خبری از پرداخت به رسانه ها جلو گیری شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: از تیرماه رسانه های مجازی و مکتوب می توانند با تولید محتوای مناسب و نشر و بازنشر برنامه های متنوع کمک رسان مجموعه مدیریت شهری در ارتقاء شهر رشت باشند.

عدم وجود پلیس ساختمان با وجود ارجاع ۵۰۰ پرونده به کمیسیون ماده صد در ماه

شهردار در مورد پلیس ساختمان گفت: این شهر با این سطح تا بحال پلیس ساختمان نداشته است. شهرداری رشت با این پیشینه واحد اجراییات و پلیس ساختمان ندارد و در ماه ۵۰۰ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود .

وی افزود: هفته گذشته با انتخاب مدیر اجراییات ۵ شهربان برای پنج منطقه و ۳۰ نیرو برای هر منطقه انتخاب شد. و همچنین مقرر شد علاوه بر تخصیص ۱۵ مزدای دو کابین ، بنیاد تعاون ناجا برای هر منطقه یک افسر در اختیار ما بگذارد.

برچسب‌ها