قدس انلاین : مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی گفت: بخش عظیمی از این محور قطار مشهد ـ گلبهار تملک صورت گرفته اما در بخش کوچکی از این مسیر در خصوص تملک زمین مشکلاتی وجود داشته است که در حال برطرف شدن است.

قطار مشهد - گلبهار در انتظار ابلاغ اعتبار/ مشکل تملک زمین در پروژه قطار مشهد - گلبهار در حال برطرف شدن است
مهدی سالیانی ، گفت: قطار گلبهار یکی از پروژه‌های فعال استان است و بخش عظیمی از این  محور تملک صورت گرفته اما در بخش کوچکی از این مسیر در خصوص تملک زمین مشکلاتی وجود داشته است که در حال برطرف شدن است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بخش کوچکی از مسیر زمین‌های این محور مربوط به موقوفه، پدیده و تعاونی حکمت است؛ افزود: شرکت عمران گلبهار جلساتی را گذشته و این مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی به اعتبارات برای پروژه قطار مشهد ـ گلبهار اشاره کرد و اظهار کرد: برای نخستین‌بار در چند سال گذشته قبل از مبادله اعتبارات سال 97  اولین تخصیصات در سه ماه اول پرداخت شده است که در روزهای آینده تخصیصات دستگاه‌های اجرایی بابت پروژه‌ها عملیاتی می‌شود.

سالیانی ادامه داد: در سفر هیأت دولت به خراسان رضوی، دولت بر روی چند پروژه استانی تمرکز خاصی داشت که یکی از آنها اتصال مشهد به کانون جمعیت گلبهار از طریق قطار بود که اعتبار خوبی برایش گذشته شد و ما منتظر ابلاغ آن از طرف دکتر نوبخت هستیم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان اعتبار پیش‌بینی شده است که از این مبلغ 60 میلیارد تومان برای بیمارستان گلبهار و 150 میلیارد تومان نیز برای اجرای قطار گلبهار اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: علاوه بر این پروژه‌های ریلی و درمانی، مشهد، تربت‌حیدریه و نیشابور از جمله شهرهایی هستند که از این اعتبارات برای سرعت دادن به عملیات اجرایی نیمه‌تمام خود استفاده می‌کنند.

گفتنی است؛ بیشتر مسؤولان قول بهره‌برداری از قطار گلبهار را در سال 1397 داده بودند که محقق نشد، حال امیدواریم با توجه به نگاه ویژه مسؤولان به این پروژه شاهد به صدا درآمدن بوق قطار مشهد ـ گلبهار در سال 1400 باشیم.

برچسب‌ها