کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۹۸ درصد آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی استان کرمانشاه به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد.

۹۸درصد آتش‌سوزی منابع‌طبیعی در استان کرمانشاه ناشی از "عوامل انسانی" است

​به گزارش قدس آنلاین،ان‌شاءالله کولانی از تشکیل ستاد اطفای حریق با حضور تمام دستگاه‌های مربوطه خبرداد و اظهار داشت: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است و در این راستا تمام نهادهای دولتی مکلف هستند در مبارزه با حریق و پیشگیری از ان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و ترویجی برای مردم برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: تشکیل اکیپ‌های حفاظتی مردمی و مشارکت ۴۰ هزار نفر به صورت افتخاری برای حفاظت از منابع طبیعی که به صورت داوطلبانه وارد عرصه شده‌اند نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

کولانی با اشاره به اینکه ۷۲ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در سطح استان شناسایی شده که هر ساله مورد حریق قرار می‌گیرند گفت: ۷۲ نفر از بومیان محل به عنوان دیده‌بان و به منظور اطلاع‌رسانی سریع در زمان حریق و در صورت امکان مبارزه با آن تعیین شده‌اند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از انعقاد قرارداد با بالگرد در زمان اطفای حریق خبرداد و افزود: به منظور تسریع در اطفای حریق تفاهم‌نامه‌ای با ارگان‌های نظامی و انتظامی منعقد شده است و از تجهیزات و وسایل روز همچون دمنده‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی استان کرمانشاه به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد افزود: از تمام گردشگران، بهره‌برداران، روستاییان، عشایر و تمام افرادی که به نوعی از طبیعت استفاده می‌کنند درخواست می‌شود در صورت نیاز به روشن کردن آتش در مسیر راه‌ها و جاده‌ها از وقوع خسارات احتمالی به منابع‌طبیعی جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها