قم- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: رویکرد دولت و مسئولان حمایت از ظرفیت های تولید کالای ایرانی است.

رویکرد دولت حمایت از ظرفیت های تولید کالای ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسه امام جواد(ع) استانداری قم با تاکید بر پیگیری جدی مسئولان و دست اندرکاران در رفع مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد: عدم نظارت دقیق در حوزه تولید و فقدان آسیب شناسی موانع تولید از دغدغه های جدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: رویکرد دولت و مسئولان حمایت از ظرفیت های تولید کالای ایرانی است، با عنایت به سیاست‌های ابلاغی دولت در رفع مشکلات تولید همه باید دست در دست هم قرار داده و پیگیر مسائل جدی و زیربنایی در تولید باشند.

غضنفری یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نیز تعهداتی در قبال تولیدکنندگان دارند که نباید از آن غفلت کنند، تولیدکنندگان نیز باید نسبت به تعهدات خود به ویژه پرداخت معوقات بانکی تلاش کنند چرا که بازپرداخت وام ها موجب توسعه خدمات می شود، از طرفی جلوی برخی از سوء استفاده ها در دریافت وام های تولید گرفته شود و این تسهیلات در مسیر واقعی تولید صرف گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم بیان کرد: قم می تواند در پیگیری مشکلات تولید الگوی کشور باشد به شرط اینکه به درستی آسیب ها و موانع را شناسایی کرده و در رفع آن ها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: طبق گزارشات فعالیت های دستگاه‌های اجرایی در ستاد رفع موانع تولید تا حدی مثبت ارزیابی می شود اما باید به نقطه مطلوبی در توسعه زیرساختهای تولیدی دست یابیم.

غضنفری یادآور شد: جذب سرمایه گذاری در روند تولید اثر گذار است از این رو مسئولان در راستای تحقق سند توسعه سرمایه گذاری در مسیر تولید و اشتغال نیز تلاش نمایند؛ ایجاد وقفه در روند تولید پذیرفتنی نیست.

 وی گفت: بانک ها نیز در تخصیص منابع جهت تحقق این سند وارد میدان شوند امید است با هم افزایی دستگاههای اجرایی و بانک ها بخش زیادی از مشکلات تولید در قم حل شود البته به زودی از بانک های برتر در حوزه پرداخت تسهیلات و دستگاههای اجرایی موفق در رفع موانع تجلیل به عمل می آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به ارائه گزارشی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته تصریح کرد: این ستاد دستاوردهای خوبی در حوزه تولید داشته است البته نواقصی نیز وجود دارد که باید آن را احصاء و رفع کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها