بجنورد- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از سم پاشی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه های فاضلاب طی دوماه ابتدای سال ۹۷ در راستای سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست در استان خبر داد.

 سم پاشی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه های فاضلاب خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، مهندس عطایی گفت: طی۲ ماهه ابتدای سال ۹۷ عملیات سم پاشی شبکه و منهول های فاضلاب در شهرهای دارای خدمات فاضلاب جهت مبارزه با سوسری ها و سایر حشرات موذی فاضلاب، در دو نوبت انجام و حدود ۴۰۰۰ منهول و حدود ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به روش مه پاشی مورد سم پاشی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت حدود۲۰۰۰ عدد از منهول ها مورد بازرسی و رفع نواقص قرار گرفته،  ۵۴ کیلومتر از شبکه های فاضلاب شستشو و لایروبی شده و تعداد ۴۸ مورد دریچه فاضلاب در معابر هم سطح سازی شده است.

مهندس عطایی افزود: جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای کشورمان امروزه جزو اولویت های مدیریت شهری بوده که این امر خطیر بر عهده شرکتهای آب و فاضلاب شهری است که استان خراسان شمالی نیز از لحاظ قدمت ایجاد این تاسیسات شامل شبکه و تصفیه خانه جزو اولین شهرهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و با هزینه هنگفتی که جهت ایجاد و بهره برداری از این تاسیسات انجام شده کمک شایانی به حفظ سلامت و محیط زیست شهر شده است.

برچسب‌ها