یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه ۱۰ درصد بیکاران استان در مناطق روستایی هستند، گفت: دولت برای اشتغال و بازگشت روستائیان به روستاها برنامه هایی دارد .

۱۰ درصد بیکاران استان در مناطق روستایی هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت و برنامه ریزی استان ، سیدمجتبی حسینی پور چهارمین جلسه کمیته پژوهش سازمان با تاکید بر اینکه باید مراقبت شود تا منابع تسهیلات در جای خود هزینه شود، بر هوشمندی گیرندگان تسهیلات در اموری مانند تدارک بازار فروش محصول و خدمات و برقراری زنجیره ارزش خدمات تاکید کرد.

وی با اشاره به تعداد حدود ۴۵ هزار نفری بیکاران استان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، افزود: حدود ۵ هزار نفر از این تعداد در مناطق روستایی زندگی می کنند.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۲۲ هزار نفر از بیکاران استان را زنان تشکیل می دهند که ۱۱ هزار نفر تحصیلات عالی دارند و لازم است با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه، تسهیلات متناسب درخواست شود تا شاهد موج جدیدی از مهاجرت به استان نباشیم.

در ادامه این نشست، گزارشی از طرح پژوهشی: "ارائه چارچوبی برای توانمندسازی جوامع محلی در پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در روستاهای هدف استان یزد" ارائه و درخصوص نحوه بررسی عناوین پژوهشی، بررسی پروپوزال ها و نظارت بر طرح ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

برچسب‌ها