بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همه ارگان ها و سازمان ها باید در زمینه صرفه جویی آب نقش آفرینی کنند.

همه ارگان ها و سازمان ها در زمینه صرفه جویی آب نقش آفرینی کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، حجت الاسلام یعقوبی در دیدار مدیران عامل شرکت های تابعه وزارت نیرو در بخش آب به مناسبت هفته صرفه جویی آب، گفت: متاسفانه مصرف کشور ایران در انرژی و آب بیش از استاندار جهانی است و دنیای امروز جنگ آبهاست و باید توجه جدی به این مقوله شود.

وی اظهار کرد: راهکار رفع این مشکل فقط صرفه جویی ، مدیریت بهینه مصرف آب و فرهنگ سازی در بین خانواده ، مزرعه ، باغداری و دامداری است و همه ارگان ها و سازمان ها باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام یعقوبی تبلیغات را یکی از راههای موثر در صرفه جویی و مصرف بهینه آب عنوان کرد و افزود : فضا سازی تاثیر به سزایی به روی مردم خواهد داشت بنابراین باید تبلیغات شهری و رسانه ای بیشتر شود تا آژیر خطر برای مردم به صدا در آید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت : در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهر استان ۱۴ شهر دارای تنش آبی هستند که اقدامات زیادی توسط شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی برای عبور از این تنش در تابستان در دست اقدام است.

وی یک اقدام ویژه را اجرای طرح ممیزی مصرف آب ساختمان های اداری عنوان کرد و گفت : به مناسبت هفته صرفه جویی در آب این طرح از صدا و سیما شروع شد که با تکمیل چک لیست هایی که توسط این شرکت تهیه شده نقاط ضعف و بهبود دستگاههای اجرایی در خصوص وضعیت مصرف آب در اداره را ارزیابی نموده و سپس رهنمودهای لازم  به ادارات جهت بهینه نمودن مصرف آب ارائه خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت صحیح مصرف آب و فرهنگ سازی در ادارات استان عنوان کرد.

مهندس ساقی در ادامه به اجرای طرح فاضلاب در ۴ شهر بجنورد ، شیروان ، اسفراین و آشخانه اشاره کرد و گفت : اجرای طرح فاضلاب در سه شهر شیروان ، اسفراین و آشخانه به خوبی پیش می رود اما در شهر بجنورد این طرح کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷۵ درصد برسد که این امر همراهی مردم و مسئولین را می طلبد.

وی به فروش انشعابات فاضلاب در مناطقی که شبکه فاضلاب در آنها اجرا شده همانند شهرک فرهنگیان بجنورد ، خیابان هجرت و ...  اشاره نمود و افزود: جهت تسهیل در پرداخت ها و ملاحظه معیشتی شهروندان با رایزنی با هیات مدیره ،  مصوبه پرداخت اقساطی نصب شبکه فاضلاب تا ۱۸ ماهه تصویب شده که در حال اجرا است.

برچسب‌ها