۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 607489

تیم ملی فوتبال ایران با ۱۴۹ دفع توپ، تکل و نجات دروازه بهترین تیم جام جهانی در نمایش دفاعی به شمار می رود.

ایران بهترین خط دفاعی جهان (آمار)

به گزارش قدس آنلاین، ۳۶ دیدار از ۶۴ دیدار جام جهانی برگزار شده و به روز سیزدهم بازی ها رسیده ایم؛ جایی که اولین مرحله از دور سوم بازی های مرحله گروهی انجام شد و در گروه های اول و دوم تکلیف صعود کننده ها مشخص شد.


امروز نیز تکلیف چهار تیم صعود کننده دیگر مشخص می شود ولی یکی از آمار قابل توجه این تورنمنت این است که شاگردان کارلوس کی روش تاکنون بهترین آمار موجود در خط دفاعی را به خود اختصاص داده اند.


سرمربی پرتغالی تیم ملی که بیشتر به دلیل افکار تدافعی خود و ایجاد انسجام در ساختار تیمی شناخته می شود، همانطور که در دور مقدماتی جام جهانی تنها ۲ گل در بازی پایانی برابر سوریه دریافت کرد و در بازی های دوستانه نیز عملکرد خوبی به خصوص در خط دفاعی ثبت کرد، به این روند در جام جهانی نیز ادامه داد و با تکیه و تمرکز بر کارهای دفاعی توانست ۴ امتیاز از سخت ترین گروه جام جهانی کسب کند.


تیم ملی در پایان روز دوازدهم ۱۴۹ بار به شیوه های مختلف نظیر دفع توپ مهاجمان حریف، تکل و همینطور عکس العمل های بیرانوند موفق به حفظ دروازه خود شده است که از این حیث بهترین خط دفاعی جهان را در میان بزرگان فوتبال دنیا به خود اختصاص داده که بی شک نشان از تبحر بالای کی روش در فلسفه ای دارد که روی آن تاکید می کند.

برچسب‌ها