قدس انلاین : معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: مرکز پژوهش های علمی مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی مرکز پژوهش های مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی

 محمد رحیم نوروزیان ظهر سه شنبه در همایش  گرامیداشت سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: طی چند سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان در حاشیه مشهد هزینه شده که بخشی از این اعتبارات در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بوده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی نباید موضوع مبارزه با مواد مخدر را اولویت دوم خود بدانند بلکه باید به شکل جدی با این معظل برخورد شود که در این راه می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد فضای نشاط اجتماعی می تواند در کاهش آسیب های مواد مخدر موثر باشد وباید به مقوله فرهنگ سازی نیز توجه کرد.

نوروزیان با تاکید بر نقش بسیج و دانشگاه ها در مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده به زودی مرکز پژوهش های علمی مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.

 وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران در مسیر جلویگری از ورود و قاچاق مواد مخدر جدی است و در این راه شهیدان زیادی نیز تقدیم آرمان های انقلاب شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر باعث شده تا نرخ شیوع مصرف این مواد خانمان سوز در خراسان رضوی  پایین تر از میانگین کشور باشد.

برچسب‌ها