جوین_ فرماندرشهرستان جوین هنگام شروع عملیات اجرایی پارک بزرگ شهرنقاب گفت: در برخی از شهر های استان خراسان رضوی که با مشکل آب مواجه می باشند ولی سرانه فضای سبز و پارک تفریحی بیشتری از نقاب دارند، که لازم است تمامی مسئولین در ایجاد فضای سبز آستین هارا بالا بزنند تا عقب ماندگی ها جبران شود.

انتقاد فرماندار از پایین بودن سرانه فضای سبز در نقاب

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، در پی پیگیری و انتشار گزارش های متعدد در مورد ایجاد پارک تفریحی در شهرنقاب به ثمر نشست و عملیات اجرایی درختکاری و جدول بندی  بزرگترین پارک تفریحی شهرستان جوین در شهر نقاب آغاز شد.  

 آغاز عملبات اجرایی این پروژه بزرگ باحضور فرماندار، خانواده معزز شهدا و شهردار و تعدادی از مدیران و اهالی شهر نقاب فاز نخست اجرای درختکاری و عمرانی پارک بزرگ شهرنقاب شروع شد.

در این مراسم برای شهدای شهر نقاب و نوزادان که به همراه والدین خود حضور داشتند برای هر شهید ونوزاد متولد شده طی امسال تعداد یک نهال با نام خودشان غرس شد.  

فرماندارشهرستان جوین در این مراسم اظهارداشت: سرانه فضای سبز و مراکز تفریحی در این شهربسیار ناچیز  و کیفیت پایین است و باید تمام مسئولین مرتبط با فضای سبز وایجاد پارک تفریحی آستین هارا بالا بزنند و یک انقلاب در سطح شهرستان از نظر پارک تفریحی ایجاد کنند، تا عقب ماندگی ها جبران شود.  

 حسین جمشیدی با اشاره به حاصلخیزی خاک شهرستان جوین وشهر نقاب و برخورداری از آب فراوان در این شهر و شهرستان گفت: در برخی از شهرهای استان همچون بجستان که مشکل آب دارند، چندین پارک ساخته شده است، در حالی که این شهر احداث اولین پارک تفریحی در مقیاس خرد برای  شهروندان است، که در فضای ۵ هکتاری ساخته می شود.

 وی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیون تومان طی امسال برای احداث این پارک از محل تملک دارایی منظور شده است افزود: شهردار شهرنقاب باید پیگیرجدی این طرح و پروژه باشد و فرماندار نیز در حد وسع خود همکاری لازم را در ماه های آینده خواهد داشت، تا به امید خدا فاز نخست این پارک در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.  

جمشیدی تصر یح کرد: شهردارنقاب پیگیر تملک زمین در سایر محلات شهر نقاب باشد و  فرمانداری هم هماهنگی های لازم را با دفتر فنی استانداری برای تامین اعتبارایجاد پارک های دیگر انجام خواهد داد.

 شهردار شهرنقاب خاطر نشان کرد: شهرنقاب حدود ۲۵ سال پیش تاسیس شده ولی در این مدت طولانی ابتدایی ترین خواسته شهروندان محقق نشده است.  

محمد امین علیخانی اظهار امیدواری کرد: ما مصمم هستیم با همراهی شورای شهر و مساعدت فرمانداری و پشتیبانی مردم ولایتمدار شهر نقاب مهمترین خواسته مردم را بر آورده کنیم.  

وی تاکید کرد: من از صبر و حوصله شهروندان که سالیان سال دراین شهری که امکانات بالقوه فراوانی داشته و باید بهترین پارک های تفریحی ایجاد می شده است، دست مریزاد می گویم و امیدوارم دراین مدت کوتاه بتوانم با ایجاد بوستانهای جدید دیگر در محلات شهرنقاب عقب ماندگی های گذشته را جبران نمایم.  

مسئول فضای سبز شهرداری نقاب در تشریح فضاهای باز دراین پارک بزرگ گفت: جا نمایی های لازم برای ایجاد بهترین امکانات پیشرفته کشوری منظور شده است.  

علی اصغر وکیلی اظهار داشت: ۵ هکتار اراضی واگذاری به صورت رایگان از طرف شهروندان محله کلاته آقامحمد شهر نقاب اهدا شده است، که لازم می دانم از عنایت برادران محله کلاته آقامحد قدردانی نمایم.   

وی گفت: برای شروع عملیات اجرایی در حال حاضر تعدادی درخت که با آب وهوای شهر نقاب سازگاری داردبه نام شهدای شهر نقاب و نوزادان تازه متولد شده غرس خواهد شد.  

یکی ازمعتمد ین محلی گفت: شهرنقاب که از ۶ محله با حدود ۵۰ کیلومتر مربع وسعت و۱۵ هزار نفر جمعیت تا کنون پارک تفریحی مناسبی که مردم از آن استفاده نمایند وجود نداشته است.  

قدرت الله سردار آبادی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد کارمندان ادارات دولتی و نهادهای انقلابی به خاطر نبود امکانات تفریحی در محل کار سکونت ندارند.  

وی یاد آورشد: با ایجاد پارک تفریحی انتظار میرود مدیران دولتی و کارمندان ادارات در محل کار خود ساکن شوند، تا کیفیت کار آیی و تکریم ارباب رجوع عملیاتی شود.

لازم به توضیح است، که پارک تفریحی شهر نقاب در جوار بوستان شهدای گمنام شهرستان جوین قراردارد، که زائر سرایی هم برای زائرین امام رضا (ع) توسط شهرداری نقاب در حال احداث است، که امکانات پارک شهر نقاب را دوچندان می کند.  

شهر نقاب در غربی ترین نقطه استان خراسان رضوی با فاصله ۳۰۰ کیلومتری شهرستان مشهد واقع شده است

برچسب‌ها