زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده ۱ قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد استانداری مبنی بر تبدیل روستای "قرقری" شهرستان هیرمند به شهر موافقت کرد.

روستای قرقری شهرستان هیرمند به شهر تبدیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری،سیددانیال محبی اظهار داشت: بر اساس تبصره ۵ ماده ۴ این قانون روستاهای مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می‌شوند که بر اساس این قانون روستای قرقری به شهر تبدیل شد.

وی ادامه داد: طرحهای توجیهی تبدیل مراکز سایر بخش های‌ استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است که پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گفت: بر اساس ماده ۹ این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای قرقری به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می‌شوند و طبق مقررات ، شهرداری نیز استقرار خواهد یافت.

گفتنی است فاز اول طرح هادی روستای قرقری از توابع شهرستان هیرمند در سال ۷۲ اجرا شده و در حال حاضر فاز دوم آن نیز آماده بهره برداری می باشد.

وی در ادامه گفت: از لحاظ سیمای شهری و شرایط کیفی جاده اصلی آسفالت و کوچه ها و برخی معابر آن خاکی است و به دلیل واقع شدن در کنار دریاچه هامون توسعه آتی شهر به سمت غرب خواهد بود.

همچنین ؛ بخشداری ، دفتر شورای اسلامی و دهیاری ، نمایندگی آب و فاضلاب روستایی ، نمایندگی محیط زیست ، واحدهای آموزشی ، گروهان مرزی و پایگاه بسیج ، مرکز بهداشت روستایی ، پست بانک ،ایستگاه تصفیه خانه و پالایش هوا ، جایگاه سوخت، مرکز خدمات کشاورزی و مرکز مخابرات از جمله امکانات و زیرساختهای روستای قرقری شهرستان هیرمند می باشد.

برچسب‌ها