بعد از افشا گری وزیر ارتباطات در خصوص تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و سکوت شرکتهای واردکننده، شرایط برای سودجویان بازار موبایل به شدت پیچیده شده است.

روایت وزیر ارتباطات از گرانفروشی واردکننده آیفون

به گزارش قدس آنلاین،وزیر ارتباطات چند روز قبل بعد از حضور در یکی از بازارهای موبایل  تهران  دستور انتشار لیست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل را داد. این لیست بلافاصله مورد توجه مردم قرار گرفت چراکه بر اساس آن شرکتهایی که تا چندی پیش از عدم دریافت ارز دولتی شکایت داشتند حالا در شرایط سختی قرار گرفته بودند. یکی از نکات مهم دو لیستی که توسط وزارت ارتباطات منتشر شده بود اختلاف ۱۵۰ میلیون دلاری ارز تخصیص داده شده با واردات انجام شده از سوی ۳۰ شرکتی بود که از دلار ۴۲۰۰ تومانی دولتی بهره مند شده بودند. هنوز هیچ یک از این شرکتها در خصوص نحوه استفاده از این ارزها توضیح نداده اند اما وزیر ارتباطات اولین گزارش خود از بازرسیهای انجام شده از شرکتهای مذکور را در صفحه خود منتشر کرد.

گران فروشی، احتکار توسط شرکت واردکننده آیفون

در توضیحات آذری جهرمی آمده است، اولین بازرسی تعزیراتی از یکی از شرکتهای وارد کننده تلفن همراه صورت پذیرفت. بنا بر گزارش دریافتی، شرکت مزبور حدود ۲۰۰۰۰ گوشی آیفون وارد کرده که ۱۵۰۰۰ تای آن را یکجا و با دومیلیون تومان گرانتر از معمول به یک شرکت واگذار کرده و ۵۰۰۰ گوشی را در انبار موجود داشته است.

گوشی آیفون یک شبه ناموجود شد؟؟

این در حالی است، بسیاری از کاربران فضای مجازی طی تماس با خبرنگار تسنیم از ناموجود شدن انواع گوشیهای آیفون در یک سایت معروف فروش اینترنتی خبر داده اند. بر اساس اعلام کاربران تا دو روز قبل لیست قیمت فروش این کالا در سایتهای مذکور موجود بوده اما طی ساعات اخیر این قیمتها حذف و گوشی ناموجود اعلام شده اند.

همچنین بررسی قیمت گوشیهای سامسونگ نیز نشان میدهد، برخی از این گوشیها با افزایش قیمت بی ضابطه رو به روش شده اند این درحالی است که طبق اعلام وزیر ارتباطات بسیاری از شرکتهای اصلی وارد کننده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بهره مند شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها