همزمان با سالروز سوءقصد نافرجام به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مستند «سال‌های ترور» امشب از شبکه یک روی آنتن می رود.

روایت شاهدان عینی از ترور رهبر معظم انقلاب در «سال‌های ترور»

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، این مستند روایتگر نگاه دو شاهدی است که در زمان ترور آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران حضور داشتند.

 سید حسین موسوی عکاسی بود که در ششم تیر 1360 برای پوشش تصویری برنامه در مسجد ابوذر حضور داشت و بخشی از اتفاقان آن روز از زبان او روایت می شود. او هم اکنون مسول بسیج مسجد ابوذر است و در آتلیه عکاسی در منطقه ابوذر تهران فعالیت می کند. بخش دیگری از مستند هم از زبان حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد ابوذر روایت می شود. در تاریخ ششم تیر1360 زمانی که آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر مشغول سخنرانی است، ضبط صوتی بین مردم دست به دست می‌شود تا به دست جوانی جلوی صف می‌رسد. او ضبط صوت را روشن کرده و روی تریبون می‌گذارد که این ضبط در میانه حرف‌های امام جمعه موقت تهران، منفجر می‌شود. برنامه ترور آیت الله خامنه ای توسط گروهک فرقان، یک روز قبل از انفجار محل حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران و شهادت آیت الله بهشتی طرح ریزی شده بود.

مستند20 دقیقه‌ای «سال‌های ترور» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید فؤاد موسوی کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که امروز ششم تیر حوالی ساعت 20  روی آنتن می رود.

برچسب‌ها