قدس انلاین : رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد از عصر امروز ششم تیر ماه در مناطق مختلف این استان به ویژه در نوار شرقی و جنوبی آن شدت می گیرد.

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

یحیی قاینی پور روز چهارشنبه افزود: بررسی نقشه ‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره نشان دهنده افزایش شدت وزش باد در ساعات عصر به ویژه برای مناطق شرقی و جنوبی خراسان رضوی همراه با گرد و خاک است.

وی ادامه داد: به دنبال این شرایط جوی، در مناطق جنوب خراسان رضوی همجوار با استان خراسان جنوبی نیز کاهش کیفیت هوا و کم شدن عمق دید افقی دور از انتظار نیست.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به روند افزایش دما از روز جمعه نیز اشاره و بیان کرد: بیشینه دمای امروز و فردا هوای مشهد 34 درجه سلسیوس پیش بینی شده که روز جمعه آتی با یک درجه افزایش به 35 درجه می رسد.
وی گفت: میانگین دمای هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی طی هفته آتی روند افزایشی دارد بطوری که در مناطق گرمسیری بیشینه دما به بالاتر از 40 درجه خواهد رسید.
فریمان با کمینه دمای 12 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 39 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بوده اند. در این مدت بیشترین شدت وزش باد نیز از باخرز با سرعت 68 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها