همدان- مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان گفت : احداث ۶ پارک درمنطقه ۴ همدان در دست احداث است که کار احداث دوباره شروع شده است.

احداث ۶ پارک در منطقه ۴ همدان در دست احداث است
به گزارش قدس آنلاین ، مسعود دهبانی‌صابر در کمیسیون خدمات شهری شورا، با اشاره به احداث ۶ پارک در سطح منطقه ۴، اظهار کرد: کار احداث دو پارک در منطقه مرکزی شروع شده است.
وی به احداث پارک در شهرک الوند و ورودی بلوار ارتش اشاره کرد و گفت: پارک ورودی بلوار ارتش با ۱۱ هزار متر تا ۴۰ روز آینده آماده بهره‌برداری است و در کنار این پارک سرویس بهداشتی و نمازخانه برای ورود های جاده تهران در نظر گرفته شده است.
مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان بیان کرد: مناقصه پارکی در بلوار آیت‌الله نجفی در دست است که در ادامه پارک فدک و راه دسترسی به فرهنگیان از بلوار را فراهم می‌کند؛ اکنون کار پوشش رودخانه و دیوارکشی در حال انجام است که بازگشایی شود.
وی به در دستور کار بودن ایجاد دو پارک در اسلامشهر اشاره کرد و افزود: در شهرک فرهنگیان پشت دانشگاه پیام نور کنار کانال پوشیده شده و پارک نواری ایجاد می‌شود؛ در خیابان خرد جدول گذاری و پارکی در منوچهری از بودجه استانی ایجاد خواهد شد.
دهبانی‌صابر تصریح کرد: در تمام پارک‌های سطح منطقه ۴، زمین چمن فوتسال دیده شده و اولین سن روباز در پارک منوچهری نیز ایجاد می‌شود.
وی به شروع پوشش و دیوارکشی رودخانه در سطح منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در منوچهری، بلوار صادقیه، بلوار ارتش، پشت دانشگاه پیام نور و در فرهنگیان بین فاز یک و سه شروع شده و مراحل پایانی دیوارکشی در حال انجام است.
مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در اراضی تفکیکی رنجبران دیوارکشی صورت گرفته و در شهرک ولیعصر نیز تملک برای ایجاد پارک در حال انجام است که اطراف آن زمین‌های خالی وجود دارد که سال‌های آینده پارک گسترش یابد.
وی با اشاره به آبیاری مکانیزه در سطح منطقه ۴، یادآور شد: آبیاری‌های سطح منطقه مکانیزه شده و سال آینده عبور تانکر در سطح منطقه ۴ برای آبیاری در فضای سبز این منطقه را نخواهیم داشت.
دهبانی‌صابر اظهار کرد: در ورودی بلوار ارتش از سمت میدان بار در صدا و سیما کندرو انجام شده و آماده جدول‌گذاری و آسفالت است؛ فقط فضای سبز باقی مانده که باید تمام شود.
وی با بیان اینکه بازگشایی معبر خیابان گلستان در شهرک ولیعصر(عج) در حال انجام و قرارداد است، گفت: این معبر طی یک ماه آینده بازگشایی می‌شود.
مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان بیان کرد: در بلوار سردار همدانی بحث تملک و تفکیک‌ها در حال پیگیری است، سه نفر تاکنون برای احداث هتل در این منطقه مراجعه داشته‌اند؛ با آزاد شدن بخشی از زمین‌ها در این منطقه پارک نواری ایجاد و رفوژی بین سواره‌رو و فضای سبز ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تملک و انجام مناقصه بخشی از دوربرگردان در بلوار آیت‌الله نجفی، افزود: بخشی نیز در ماده ۸ در حال انجام است.
دهبانی‌صابر در پایان خطاب به مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان، تصریح کرد: اکنون در حاشیه شهر هرکجا می‌خواهیم کار انجام دهیم، مشکل فاضلاب داریم که گزارش دیگری از سوی آبفا ارائه شد.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز اظهار کرد: در بحث پیاده‌راه بوعلی با تدبیر شهردار، مدیریت واحد پیگیری و به سید مصطفی موسوی در این خصوص ابلاغ شد.
وحید علی‌ضمیر به تعیین محلی برای استقرار مدیریت پیاده‌راه و تملک، خرید و یا اجاره این محل اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این اقدام شاهد اتفاقات خوب در شهر باشیم؛ شرح وظایف در بحث حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از حوزه ترافیکی تا خدمات شهری توسط مدیریت پیاده راه پوشش داده می‌شود و به لحاظ نیروی انسانی و مالی نیز تأمین می‌شود.
وی در خصوص جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی نیز بیان کرد: هفته گذشته قراردادها انجام و اسناد مناقصه در حال انجام است؛ سقف برآورد نیز تقریباً مشخص شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: جداره‌سازی از تابلوها شروع و برای جداره‌سازی کل پیاده‌راه بوعلی برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده که از زمان شروع حدود چهار ماه است.
وی تصریح کرد: اسناد مناقصه و محل تأمین اعتبار جداره‌سازی هنوز مشخص نشده و جای بحث است که باید با شهرداری در این خصوص ۲حبت و مشخص شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان نیز در رابطه با اراضی ویسی به منظور هزینه کردن از محل تبصره ۳، گفت: پول این تبصره باید برای مناطق حاشیه و مردم محروم استفاده شود؛ ما ریالی طرح عمرانی نداریم و در صورتی که بخواهیم این کار را در اراضی ویسی انجام دهیم۷۵۰ میلیون تومان فقط پول اجرای این کار است.
حسین آذرتکین درآمد آبفا از تبصره ۳ را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: ۸ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم؛ اگر این کار را در اراضی ویسی انجام دهیم، عرف می‌شود.
منبع فار س
وی با تأکید براینکه اگر قرار است عدالتی اجرا شود باید برای همه اجرا شود، یادآور شد: در بحث اراضی ویسی این فرد تافته جدا بافته نیست اما اگر شورا مصوب و مکتوب اعلام کند این کار را انجام داده و از محل تبصره ۳ هزینه می‌کنیم.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان با اشاره به عملکرد آبفای شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته در اصلاح شبکه‌های توزیع در کل شهرستان ۷ هزار و ۳۰ متر و توسعه شبکه‌های توزیع ۹ هزار و ۵۰۶ متر انجام شد؛ اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع نیز در قالب قراردادهای جاری و امانی ۱۶ هزار و ۵۳۶ متر صورت گرفت.
وی اصلاح شبکه‌های توزیع در کل شهرستان طی سه ماه امسال را ۵۳۸ متر دانست و گفت: توسعه شبکه‌های توزیع در کل شهرستان نیز ۲ هزار و ۲۴ متر انجام شد و در ارتباط با فاضلاب نیز یک هزار و ۹۹۴ متر انجام و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز ۳۸۰ متر صورت گرفت.
آذرتکین مجموع درآمد تبصره ۳ سال گذشته را ۵۴ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: مجموع هزینه کرد از تبصره ۳ نیز ۸ میلیارد و ۱۹۲میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه از سال ۹۰ پولی برای کارهای عمرانی نیامده است، افزود: از محل تبصره ۳، زیرسازی فاضلاب بلوار ارم نیز در دست اجراست که بخشی از هزینه را شهرداری و بخشی را آبفا تقبل می‌کند.
منبع فارس

برچسب‌ها