یزد - عصر چهارشنبه برای دومین بار در بیست وچهار ساعت گذشته، عده ای از ساکنان شرق اصفهان با تعرض به تاسیسات آبی درمنطقه فیض آباد اصفهان موجب بروز خسارات به این تاسیسات شدند که درپی این حادثه جریان آب انتقالی به استان یزد قطع شده است.

  جریان آب انتقالی به استان یزد قطع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عده ای از ساکنان شرق اصفهان با تعرض به  تاسیسات ۱۵حوضچه در مسیر خط  انتقالی درمنطقه فیض آباد  استان اصفهان موجب بروز خسارات به این تاسیسات شدند و در پی این حادثه جریان آب انتقالی به استان قطع شده است .

شهر یزد طی چند روزگذشته با افت شدید آب مواجه شده و کیفیت آب به شدت پائین آمده است . زسوی دیگر خسارات روزگذشته به تاسیسات آبی استان بسیار شدید بوده و تعمیر این خسارات زمان براست و تا بازسازی این خسارات جریان آب انتقالی به استان قطع خواهد بود.

یزد این روزها  گرمای شدید بالای ۴۰درجه را تجربه می کند وآب یزد باید از منابع داخلی که دارای شوری زیادی است تامین شود .  

نکته جالب توجه این است که درچند ماه گذشته مرتب به تاسیسات آبرسانی استان خسارات هنگفتی واردشده و بسیاری ازمنابع بیت المال صرف تعمیرات این خسارات شده است.

 از این رو روابط عمومی استانداری یزد طی اطلاعیه ای ازشهروندان یزدی خواست با توجه به زمانبر بودن تعمیرات درمصرف آب صرفه جویی کنند و مدیریت ارشد استان پیگیر این موضوع بوده  و گزارش آن به زودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز گفت: سهمیه آب انتقالی به استان یزد به صورت قابل توجهی کم شده و ما برای تامین آب استان  باید از منابع داخلی استفاده کنیم به همین دلیل کیفیت آب بعضا کاهش داشته است .

علی اسلامی تصریح کرد: ذخیره آبی سد زاینده رود به عنوان منبع آب انتقالی استان به نصف کاهش یافته و به همین دلیل سه استان یزد اصفهان و چهارمحال بختیاری با کمبود آب مواجه شده اند .

وی خاطر نشان ساخت : مصرف  کنونی استان با شرایطی بی آبی که با آن مواجه هستیم متناسب نیست و با این شرایط باید صرفه جویی در دستور کار قرار بگیرد اگراین شرایط ادامه داشته باشد به ناچار باید سمت جیره بندی آب برویم .

برچسب‌ها