یزد - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان ودام و حفظ سرمایه های دامی، نظارت مستمر بر باشگاه های پرورش اسب در استان یزد صورت می پذیرد.

واحدهای پرورش اسب استان یزد تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، سیدخلیل موسوی بیوکی از نظارت مستمر ناظرین دامپزشکی بر باشگاه های پرورش اسب استان خبر داد و اظهارداشت : با توجه به تغییر شرایط فصلی و افزایش حشرات در طول ماه های گرم در صورت وجود اسب های آلوده به بیماری، انتقال و انتشار بیماری های مشترک در سطح واحدهای پرورشی اسب و جامعه انسانی افزایش می یابد. لذا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک از جمله بیماری مشمشه اقدام به اخذ نمونه سرمی و ارسال آن به آزمایشگاه مرجع صورت می‌گیرد.

و ی افزود: با توجه به آنکه در کنار رعایت  شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای که موثرترین اقدام در جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک می باشد آموزش مالکین و مسئولین واحد های پرورشی از سوی کارشناسان نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ اجرایی شدن این آموزش ها از سوی پرورش دهندگان می تواند نقش بسزایی در نیل به اهداف بهداشتی ایفا کند.

موسوی بیوکی ضمن درخواست از پرورش دهندگان جهت اعلام هرگونه بیماری به ادارات دامپزشکی گفت: ضدعفونی محل نگهداری اسب، استفاده از حشره‌کش های مناسب و ایجاد تهویه صحیح در اصطبل را از عوامل موثر در  سلامت اسب و پیشگیری از بیماری ها دانست و رعایت این موارد را به پرورش دهندگان توصیه کرد.

برچسب‌ها