قدس آنلاین:استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای تدوین آیین نامه موسیقی خراسان رضوی با هدف مشخص شدن روال کار هنرمندان اسلامی افزود: براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان که ریاست آن برعهده نماینده ولی فقیه است، آیین نامه موسیقی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای بخش های مختلف فرهنگی استان تنظیم و اجرا می شود.

موسیقی خراسان رضوی با هدف مشخص شدن کار هنرمندان  آیین نامه دار می شود

به گزارش صداوسیما ، رشیدیان گفت:با تنظیم این آیین نامه، هنرمندان برای استفاده از موسیقی در استان دچار سردرگمی نمی شوند و روال کار برای آنان مشخص خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: این استان به سبب وجود آستان مقدس حضرت رضا (ع) ظرفیت های بالقوه ای در حوزه گردشگری، زیارتی و فرهنگی بویژه در سطح بین المللی دارد که تلاش شده است این بخش از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

رشیدیان افزود: امام رضا (ع) امام علم، آگاهی و تعامل و گفت و گو بودند، رافت و مهربانی امام هشتم (ع) مظهر عقلانیت است و فرهنگ رضوی این ظرفیت را دارد که مدارا و تعامل را در جامعه نهادینه کند.

وی با اشاره به وجود محبان اهل بیت (ع) در کشورهای آفریقایی و اشتیاق آنان برای زیارت حرم مطهر رضوی گفت: از طریق تعامل و ارتباط با کشورهای مسلمان درصدد برآمدیم مشکل حمل و نقل زائران خارجی از کشورهای دور مانند آفریقا را حل کنیم.

رشیدیان همچنین با اشاره به ظرفیت بالای کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که با تعامل و ارتباط بین استانداری خراسان رضوی و این کمیسیون، بتوان از ظرفیت های فرهنگی برای توسعه زیارت بهره بیشتری برده شود.

برچسب‌ها