تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای کاپ و مدال‌های تیم‌های ایرانی در مسابقات ربوکاپ 2018 کانادا به آستان رضوی گفت: رهبر انقلاب به ما آموختند توانمندی جوانان می‌تواند کشور را به پیش ببرد.

موفقیت دانشجویان در مسابقات رباتیک نماد شعار «ما می‌توانیم» است

آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن خیرمقدم به تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز مصادف با هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن ا ز یاران ایشان است. کسانی که برای حل مشکلات کشور جلسه تشکیل دادند اما در آتش کینه جویی منافقان سوختند.

وی با اشاره به سابقه علمی شهید بهشتی افزود: کارنامه شهید بهشتی قبل و بعد از انقلاب درخشان است. مردم داری، خداباوری و باور به شعار ما «می‌توانیم» از ویژگی‌های ایشان است.

تولیت آستان قدس رضوی با خطاب قراردادن جوانان مدال‌آور گفت: یکی از مسائلی که دشمن از اول انقلاب به آن تأکید می‌کند تلاش برای القاء ناکارآمدی نظام اسلامی است. دشمن می‌گفت شما نمی‌توانید نظامی اسلامی برپا کنید، اگر هم برپا کنید، نمی‌توانید آن را اداره کنید.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در برابر حرف دشمن امام ما پرچم «ما می‌توانیم» را برافراشتند و رهبر انقلاب به ما آموختند توانمندی جوانان می‌تواند کشور را پیش ببرد. 8 سال جنگ را جوانان اداره کردند. در هر حوزه‌ای که به خدا اتکا کردیم و اعتماد به نفس داشتیم، کشور پیشرفت کرد. در هوافضا کارهای بزرگی انجام شده است. هرجا احساس توانمندی نکردیم، در آن حوزه به مشکل برخوردیم.

وی با اشاره به موفقیت جوانان ایرانی در مسابقات رباتیک افزود: کار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از توانمندی است. «العلم سلطان»، توانمندی شما مقابل چشمان دانشجویان کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شد. این نمادی از صدق فرمایشات رهبری درباره «ما می‌توانیم» است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ما توان عبور از همه مشکلات را داریم. ما می‌توانیم با تکیه بر جوانان علم، اقتصاد و سیاست را پیوند بزنیم و کشور را به پیش ببریم.

وی بار دیگر موفقیت جوانان ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ را تبریک گفت و ضمن تقدیر از اقدام نمادین آنها در اهدا مدال‌های خود به موزه حرم رضوی اظهار داشت: دشمن ببیند که قهرمان ما، توان خود را از خدا می‌داند و نتیجه ارزشمند توانمندی خود را به صورت نمادین به حرم ولی خدا تقدیم می‌کند.

برچسب‌ها