قدس انلاین : مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: جمع کل معاملات اموال منقول و غیرمنقول در سطح این استان ظرف سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 20 درصد بیشتر شده است.

شمار معاملات ثبتی در خراسان رضوی افزایش یافت

عبدالحسین رامشی عصر پنجشنبه در مراسم گشایش رسمی دفتر ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزه افزود: در طول سه ماه نخست امسال 73 هزار مورد معاملات اموال منقول و غیرمنقول در خراسان رضوی ثبت شد. این تعداد در مدت مشابه پارسال 61 هزار مورد بود.

وی در ادامه گفت: همچنین در این مدت میزان مطالبات وصولی بانکها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی و دولتی در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال 92 درصد بیشتر شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی علت این افزایش را تمرکز بر مطالبات کلان بانکها و ارقام بالای پنج میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: مطالبات وصولی بانکی در این مدت هزار و 256 میلیارد ریال و در مدت مشابه پارسال 122 میلیارد ریال بود.
وی همچنین بیشترین عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی را در حوزه صدور سند مالکیت، وصول مطالبات بانکها و درآمدهای کلی ذکر و بیان کرد: میزان درآمدهای عمومی دولت نیز در استان ظرف سه ماهه نخست امسال 214 میلیارد ریال بود که ذکر نسبت به مدت مشابه پارسال 33 درصد بیشتر است. همچنین میزان هزینه های دولتی از پرونده های اجرایی یا 'نیم عشر دولتی' در این مدت 53 میلیارد ریال بود که آن هم نسبت به پارسال 76 درصد افزایش یافته است.
وی میزان وصول درآمدها واریز شده به حساب دولت را نیز ظرف سه ماه نخست امسال 267 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این رقم هم نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد بیشتر شده است.

*90 درصد ساختمانهای روستایی سند دارند
رامشی در ادامه گفت: در پی اجرای 'قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن' هم اینک 90 درصد ساختمانهای روستایی در خراسان رضوی دارای سند مالکیت هستند.
وی افزود: این مهم منجر به کاهش تقاضا در این بخش شده به نحوی که میزان تقاضا در این بخش در سه ماه نخست امسال هزار و 384 مورد بود که نسبت به پارسال 31 درصد کمتر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت 54 هزار و 56 مورد اسناد مالکیت به صورت کاداستر و تک برگ برای موقوفات، منابع طبیعی اسناد صادره برای دولت و سایر اسناد در این استان ثبت شد نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمینها و ساختمانهای فاقد سند رسمی در خراسان رضوی نیز 10 درصدی کاهش یافته است.
رامشی همچنین به اجراییه های صادر شد از محل چکهای بلامحل، مهریه اشاره و بیان کرد: ظرف سه ماه نخست امسال پنج هزار و 63 مورد اجراییه در این بخش صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد بیشتر بود.
506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. 95 درصد ثبت اسناد و املاک در این استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

برچسب‌ها