ایلام- مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پدیده گردوغبار که از روز گذشته آسمان ایلام را تحت تأثیر قرار داده طی امشب و فردا نیز پدیده غالب خواهد بود.

گردوغبار در آسمان ایلام پایدار است

یوسف شیخ الملوکی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه کانون این گردوغبار در کشور عراق است، اظهارداشت: این وضعیت تا فردا نیز ادامه داشته هرچند ممکن است در ساعاتی از شبانه روز از غلظت آن کاسته شود.

وی با اشاره به بروز پدیده گردوغبار در استان، بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده کاهش این وضعیت از فردا ظهر دارد و امیدواریم که دیگر کانونی از گردوغبار در کشورهای همسایه شکل نگیرد تا میزان ریزگردها در آسمان استان کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با اشاره به اینکه از فردا نیز دمای هوای استان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت، افزود: انتظار می رود که دمای هوا در مناطق شمالی به ۴۱ درجه و در شهرهای جنوبی استان به ۵۱ درجه برسد.

گفتنی است میزان دید افقی در ایلام به شدت کاهش یافته و تنفس عادی برای آحاد مردم حتی در فضاهای سربسته را نیز با سختی مواجه کرده و مردم استان ایلام و دیگر استان های درگیر این پدیده، این انتظار را از مسئولان ارشد کشور و دولتمردان دارند که برای این پدیده مخرب زیست محیطی اقدام عملی انجام دهند.

برچسب‌ها