همدان - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان در سه ماهه نخست سال ۷۳۸عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که ۳۲۰ مورد آن مربوط به خرداد ماه بوده است.

انجام بیش از ۷۰۰عملیات در ۳ ماهه نخست سال توسط آتش نشانان همدان

به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان محمد رضا بیاناتی در تشریح این خبر گفت: از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۳۹۷۸۶ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد۷۱۴ مورد منجر به عملیات گردیده ، ۱۶۱۴ مورد جهت دریافت مشاوره ، ۷۰۷۶ تماس اشتباه، ۳۰۳۷۸ مورد ایجاد مزاحمت و ۴ مورد اعلام حریق کذب بوده است.

وی با بیان اینکه از عملیات های انجام شده ۴۳۱ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است تصریح کرد:نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا ۹۶مورد، نجات حیوانات با ۷۶ مورد، مهار حیوانات با ۶۳ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۵۷ مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها با ۴۰مورد بیشترین عملیات های این حوزه را در بر گرفته است.

بیاناتی با اشاره به اینکه بیشترین کاربری عملیات های امداد و نجات مسکونی، وسایل نقلیه و تجاری بوده است اظهار کرد: در عملیات های امداد ونجات ۳۰۲ نفر با تلاش آتش نشانان نجات یافته اند، ۲۹نفر مصدوم شده اندو ۱ نیزنفر جان باخته است.

رییس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان از انجام ۲۸۳ عملیات اطفا حریق در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: اطفا حریق وسایل نقلیه با ۵۶ مورد،  پوشش گیاهی با ۵۶ مورد، اماکن مسکونی با ۴۱ مورد و باغات و فضای سبز با ۲۶ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است.

وی با بیان اینکه علت وقوع ۱۵۲ حادثه آتش سوزی غیر عمدی، ۱۲۶ مورد عمدی و ۵ مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث  ۱۵ نفر مصدوم و ۱۳ نفر یا تلاش آتش نشانان نجات یافته اند.

محمدرضا بیاناتی همچنین از انجام ۲۴ عملیات احتیاط حریق و حوادث در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ مورد   احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی ، ۵ مورد ابلاغی از طرف شورای تامین و ۳ مورد عملیات احتیاط در مناسبت ها بوده است.

وی با اشاره با اینکه ۵۳ مورد از عملیات های اطفا حریق که ۴۷ مورد آن در خرداد ماه انجام شده مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است تصریح کرد:  بارش های مناسب نزولات جوی در سال جاری ورویش  گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش سوزی شده اند باعث افزایش تعداد عملیات های اطفا حریق گردیده است.

بیاناتی از ۴۸۰۱۶ مورد آموزش ایمنی و اتش نشانی در سه ماهه نخست سال خبرداد و افزود: در این مدت ۲۱۲ مورد دستورالعمل و ۱۱۱ مورد تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان ها صادر شده و ۲۰۷ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان سازمان در مکان های تجمع شهروندان و ارائه آموزش های ایمنی و آتش نشانی به آنان ۶گفت: آموزش کارکنان ادارات و شرکتها، آموزش های عمومی در مراکز آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه و آموزش های تخصصی آتش نشانان از جمله برنامه های آموزشی اجرا شده در این دوره زمانی بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان در پایان از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی های گسترده گردیده است  از انداختن ته سیگار روشن یا چوب کبریت نیمه مشتعل بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودرو خودداری کنند.

برچسب‌ها