قدس آنلاین: دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران گفت: سالنهای ورزشی و مراکز تفریحی مخصوص کارگران در حالی فعالیت دارند که برای خود کارگران رایگان نیستند و این قشر باید برای استفاده از آن هزینه کند.

سالنهای ورزش کارگران در مشهد برای این قشر رایگان نیست

هادی ابوی در 'همایش دانش اعتیاد با محوریت معضل اعتیاد در محیطهای کار' در مشهد افزود: از مسائلی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد انتقاد و پیگیری داریم تسهیل استفاده کارگران از فضاهای ورزشی ویژه خودشان است.

وی ادامه داد: این فضاها نباید با نگاه درآمد زایی اجاره داد شوند بلکه باید برای استفاده کارگران آماده سازی و فراهم شوند.

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران گفت: ۶۰ درصد کارگران کشور در حوزه خدمات و صنوف فعالیت می کنند که باید در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند و با ساماندهی زیر پوششهای حمایتی قرار گیرند.

وی همچنین اظهار کرد: گزارشها از شیوع اعتیاد و کاهش سن اعتیاد به ویژه در حوزه جامعه کارگری نگران کننده است بطوریکه ۱ ۲درصد جمعیت معتادان را در خراسان رضوی کارگران تشکیل می دهند.

ابوی افزود: به همین خاطر ضرورت مشارکت سازمانهای مردم نهاد، برگزاری چنین همایشهایی و آموزش خانواده ها و کارگران امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: کمرنگ بودن تفریحات و برنامه های اوقات فراغت از جمله دلایل گرایش کارگران به استعمال مواد مخدر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: این همایش با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به خصوص اعتیاد در جامعه شاغل و گارگران و فرهنگ سازی ارتقای سطح دانش در این زمینه برگزار شده است.

محمد سنجری افزود: ارتقای سطح دانش جامعه کارگری در جهت ثبات، پاکسازی و سالم سازی محیط کار امری ضروری است.

وی همچنین به اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد پارسال بین ۴۰ بنگاه اقتصادی با ۸۰۰ نفر جمعیت کارگری در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در این پژوهش افزون بر ۲۰ درصد کارگران به یک نوع مواد مخدر به جز الکل گرایش داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بر اهمیت نیروی انسانی و تاثیر فعالیت این آن در بهره وری و تولید تاکید و بیان کرد: با توجه به تنوع و تعدد موجود در حوزه مواد مخدر ارائه شناخت و آگاهی به افراد با هدف پیشگیری از گرایش آنان به مصرف مواد مخدر امری ضروری است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را کارگران تشکیل می دهند.

برچسب‌ها