کرج - مدیر کل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت البرز رتبه ۷ استانی را در پوشش بیمه همگانی دارد، گفت: ۷۰ درصد از هزینه های سرپایی بیماران و ۸۰ درصد از هزینه بیماریهای سخت توسط این بیمه پرداخت می شود.

پوشش  ۸۰ درصدی بیمه سلامت برای بیماری های سخت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سعید جوانشیر در نشست هم اندیشی مدیرکل بیمه سلامت استان با اصحاب رسانه که ظهر امروزیکشنبه برگزار شد اظهار کرد: در سال ۹۶ با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور بخشی از مطالبات موسسات بیمارستانی دولتی وبخش خصوصی و داروخانه ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز مبالغی از این مطالبات به موسسات پرداخت شده است: افزود: در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی در خرداد ماه سال جاری ۷۰ درصد از بدهی ها و دربخش روستایی نیز در اردیبهشت سال جاری ۸۰ درصد پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز بابیان اینکه بیمه سلامت با ۱۱ بیمارستان دولتی،۵ خصوصی، ۲ دولتی غیر دانشگاهی،۲ مرکز جراحی محدود و ۶ موسسه طرف قراداد می باشد، گفت: میزان درآمد جذب شده اداره کل به صورت ماهیانه ۳۲ میلیارد ریال می باشد.

وی با اعلام اینکه اداره کل بیمه سلامت البرز رتبه ۷ استانی را در بیمه همگانی دارد، گفت: شهر کرج نیز رتبه سوم شهری را در این بخش به خود اختصاص داده است.

جوانشیر تعداد افراد ثبت نامی بیمه سلامت را در استان تا سال ۹۷ تعداد ۶۰۳ هزار و ۱۸۲ نفر برشمرد و گفت: این تعداد در بخش سلامت، کارکنان دولت، روستایی، سایر اقشار و بیمه ایرانیان می توان نام برد.

وی آماربیمه شدگان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت را هزار و ۲۷۹ نفر برشمرد و گفت: سازمان بیمه سلامت در خصوص داروهای بیماران خاص اقدام به کاهش فرانشیزهای پرداختی کرده است که هزینه داروهای بیماران سرطانی از ۳۰ به ۱۰ درصد کاهش داشته است.

جوانشیراضافه کرد: پرداختی داروهای بیماران ام اس از ۳۰ درصد به ۱۰ و بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی از ۳۰ درصد به رایگان کاهش یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت:وضع اقتصادی در کشور این موضوع را رقم زد که سازمان در راستای ارتقاء خدمت رسانی به مردم در بحث مدیریت هزینه اقدام کند و با سرمایه ای که در دست دارد استفاده بهینه ای را با شناسایی اولویت ها انجام دهد.

جوانشیر با اشاره به اطلاع رسانی در زمینه هزینه های سازمان و علت و زمینه هزینه افزود:پیشگیری در هزینه ها دراقتصاد جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت چراکه به نفع مردم نیز خواهد بود از طرفی هزینه های اضافی منابع جامعه را به هدر خواهد برد.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه برخی از آزمایشات هزینه بالایی را دارند، گفت: آزمایشات ویتامین دی و تیروئید بالاترین هزینه را در کشور دارد و بایستی افراد این آزمایشات را انجام دهند هر چند هزینه زیادی دارد اما با وجود گرانی این آزمایشات سلامت افراد را درجامعه تضمین می کند.

وی افزود: مدیریت هزینه براین نیست که هزینه ها را کم کنیم یا انجام نشود بلکه بصورت بجا انجام شود و رسانه ها در فرهنگ سازی دراین خصوص می توانند نقش قوی داشته باشند.

جوانشیر درخصوص وضع درمان در کشور گفت: پزشکان خوبی در کشور با خدمات دهی بالا وجود دارد، این در حالی است که تعداد بیماران برای انتقال به خارج کشور بسیارکم شده  واز سوی مقابل حضور بیماران از کشورهای دیگر به ایران را شاهد هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه بیمه سلامت در مقایسه با بیمه های دیگر چند درصد از هزینه های درمانی را پرداخت می کند، گفت: داروهایی مثل او تی سی و آزاد تفاوت قیمتی با بیمه ندارند حتی ارزش دریافت پول ویزیت هم ندارند در نتیجه نمی توان گفت بیمه صفر تا صد آن را پرداخت می کند.

وی در پایان گفت: ۷۰ درصد از هزینه های سرپایی بیماران و ۸۰ درصد بیمارهای سخت را بیمه سلامت برعهده می گیرد و نسبت به بیمه های دیگر در یک سطح قراردارد و در نهایت هر چه سطح بیماری بالاتر رودهزینه های بیشتری را بیمه سلامت پرداخت می کند.

برچسب‌ها