بندرعباس ـ در چهارمین نشست کمیته فناوری اطلاعات که با حضور عسکری زاده مدیریت ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ، اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و کارشناسان خبریه این حوزه در بخش آموزشگاههای آزاد و اداره کل برگزار شد ؛ مسائل و مشکلات زیرساخت ها و امنیت شبکه و حوزه مخابراتی بررسی شد.

بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت ها و امنیت شبکه و حوزه مخابرات

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان اظهار داشت: این نشست مشترک در سطح مدیران ارشد طرفین به منظور استفاده و بهره گیری از توانایی و  پتانسیل نیروهای مهارت آموخته ی دو طرف در امر خلق ثروت در حوزه ICT برگزار گردید.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان با استقبال از همکاری با اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: با حضور دکتر عسکری زاده به عنوان مدیریت ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان امید داریم این همکاری به نتیجه مورد پیش بینی در بازار IT بیانجامد.وی آموزش های نوین فناوری اطلاعات (شبیه سازما ، تولید محتوا ، تفاهمنامه با پارک علم و فناوری ، و...) را تشریح کرد.
وی با اشاره به نیاز بازار ICT به نیروهای متخصص افزود : بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان و برنامه‌ریزی جهت رسیدن به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز، همکاری با مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا استان، همکاری در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات از موضوعات  مورد گفتگو در این جلسه بود.
 عسکری زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه تصریح کرد: ضرورت هم افزایی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش فنی و حرفه ای در مسیر اشتغال پایدار و همچنین ارتباط با مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا استان به عنوان مرکزی در امر ساماندهی کسب وکارهای نوپا و استارت آپ ها حوزه ICT موجبات تبادل مهارت و اطلاعات و نیروی متخصص خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به نیاز کسب وکارهای فناورانه به متخصصین رشته های مختلف، تصریح نمود: با توجه به حوزه های مختلف آموزش در سازمان فنی وحرفه ای از جمله رایانه، IT، برق، الکترونیک و مکانیک فارغ التحصیلان این دوره ها در صورت جذب توسط استارت آپ ها در کسب و کار های نوپای فناورانه تسریع در خلق ثروت را در پی خواهد داشت.
در پایان با بررسی مشکلات ارتباطی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ساختمان جدید و همچنین بیان مسائل از سوی برخی از مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای فعال در استان ، دکتر عسکری زاده جهت رفع مشکلات پیش رو قول مساعدت و همکاری دادند.

برچسب‌ها