معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سود سپرده بانک‌ها به علت بی‌انضباطی در صندوق‌ها و موسسات بانکی کاهش نیافت و ۲۵ درصد سرمایه‌های کشور را این موسسات غیرمجاز جذب کردند.

۲۵ درصد سرمایه‌های کشور توسط موسسات مالی غیر مجاز جذب شد

به گزارش قدس آنلاین،نهاوندیان صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار داشت: حضور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها را از کرمان آغاز کردیم زیرا شان و جایگاه کرمان برجسته و با ارزش است و ظرفیت انسانی این خطه از سایر ظرفیت‌ها بیشتر است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  بیان داشت: در تصمیم جدیدی که برای فعالیت معاون اقتصادی رئیس جمهور گرفته شد حصول اطمینان کامل و واقعی قانون فضای کسب و کار و رسیدن به جایگاه واقعی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: در شرایط خاص می‌توان به دو شکل عمل کرد، ابتدا اینکه نیمه خالی لیوان را ببینیم و ایجاد ناامیدی کنیم و یا اینکه نیمه پر لیوان را ببینیم، زیرا روزهای سخت روزهای افتخارآفرینی است و در این روزها مشخص می‌شود چه کسی مرد کار است.

نهاوندیان افزود: وقتی شرایط دشوار می‌شود یکی از رویکردها، رویکرد تحکم‌گراست و در مقابل بعضی از حکومت‌ها کار را پخش می‌کنند و ما در این زمینه تجربه حضور مردم در جنگ هشت ساله را داریم و امروز هم باید رویکرد تعامل‌گرا را اخذ کنیم تا بسیاری از مشکلات ما رفع شود.

وی عنوان کرد: این مهم است درک کنیم که شرایط ما ویژه است و سپس به این بپردازیم که آیا می‌خواهیم رویکرد تحکم‌گرا و یا رویکرد تعامل‌گرا داشته باشیم و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مرکز فرماندهی اقتصادی شود.

آمریکا در ایران‌ستیزی تنها مانده است

معاون اقتصادی رئیس جمهور ابراز داشت: در سال ۹۱ زمانی آمریکا حرف ضدایرانی می زد بقیه کشورها هم از آمریکا جلوتر بودند و یا به مخالفت با ایران سکوت کردند اما امروز آمریکا در ایران‌ستیزی تنها مانده است و سایر کشورها به پایبندی ایران اذعان دارند.

نهاوندیان بیان کرد: ریشه افزایش نقدینگی در کشور به علت بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است و سود سپرده بانک‌ها به علت بی‌انضباطی در صندوق‌ها و موسسات بانکی کاهش نیافت و ۲۵ درصد سرمایه‌های کشور را این موسسات غیرمجاز جذب کردند.

وی اظهار داشت: شرایط برای تبدیل تهدید به فرصت بهتر از گذشته است و آیا رویکرد ما این هست که با رویکرد تعامل‌گرا مشکلات را رفع کنیم.

نهاوندیان یادآور شد: توصیه می‌کنم در گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به نقد و ارزیابی دلسوزانه و طبیبانه در این ۴۰ سال بپردازیم، همه ظرفیت‌های قانون در رونق فضای کسب و کار استفاده نشده است و در جلسات دولت باید نظر فعالان اقتصادی گفته شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  خاطرنشان کرد: پیش آگهی درباره تصمیمات اقتصادی باید برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی شود و سیاست دولت کاملاً بر اساس نظر صادرکنندگان است و گاهی در اجرای سیاست‌ها با کندی‌هایی مواجه می‌شویم و تعامل دولت و بخش خصوصی این کندی را رفع می‌کند.

وی ابراز داشت: فضایی را که می‌خواهند ایجاد کنند این است که بی‌اعتمادی را گسترش دهند و سیاه‌نمایی‌ها در فضای مجازی قابل قیاس با گذشته نیست و برای افزایش سرمایه اجتماعی همه باید تلاش کنند و راه آن افزایش شفافیت است.

نهاوندیان تاکید کرد: هر چه شفافیت را بیشتر کنیم فساد کمتر می‌شود و اطلاع‌رسانی درباره ارزهای پرداخت شده در همین راستا است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها