اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ۹ ماه اخیر شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان گفت: شرکت نمایشگاه‌ها طی دوره جدید با هدف‌گذاری‌های دقیق و برنامه‌ریزی‌های منسجم، تاثیرگذاری بیشتری در بین مردم اصفهان داشته و می‌توان گفت مردم اصفهان با نمایشگاه آشتی کرده‌اند.

مردم با نمایشگاه اصفهان آشتی کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره رسانه و فضای مجازی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، کوروش محمدی در بازدید از نمایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان تاثیرات مطلوبی را ایجاد کرده است، افزود: طی سال‌های پیشین، همواره این موضوع مطرح بود که چرا مردم از نمایشگاه اصفهان استقبال نمی‌کنند و چرا نمایشگاه‌های برگزار شده، با بازدید مطلوبی روبرو نمی‌شوند؛ خوشبختانه طی ماه‌های اخیر، شاهد بوده‌ایم که نمایشگاه در میان لایه‌های پایین‌تر جامعه نفوذ کرده و به پوشش ۱۰۰ درصدی از حوزه‌های تخصصی و عام دست یافته است.

وی با اشاره به گام‌های مثبتی که از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برای ارتباط بیشتر با مردم برداشته شده است، تصریح کرد: تخصصی شدن بازدیدکنندگان نیز موضوع مهمی است که مورد توجه مدیران جدید نمایشگاه‌ اصفهان قرار گرفت؛ پیش از این شاهد بودیم که تنها فعالان همان صنف مشخص در نمایشگاه حاضر می‌شدند و مردم، انگیزه‌ای برای حضور در نمایشگاه‌ها نداشتند؛ اما اکنون شرایطی فراهم شده که در کنار متخصصان هر حوزه، فعالان بخش‌های مختلف نیز به نمایشگاه مراجعه می‌کنند تا بتوانند نیازهای اقتصادی خود را به شکل مطلوبی پاسخ دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها شرایط مطلوبی برای رونق اقتصادی در جامعه فراهم می‌کنند، اظهارداشت: بر اساس اطلاعاتی که موجود است، قراردادهای مهمی در طول مدت برگزاری نمایشگاه‌ها منعقد شده و رضایت مطلوبی بین مردم، صاحبان کالا و خدمات و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از طریق ارتباطات اجتماعی، خود را بیش از پیش به مردم معرفی کرده است، ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان دیگر یک شرکت غیرمردمی نیست که فقط برای قشر خاصی از مردم فعالیت کند؛ اکنون بخش قابل توجهی از مردم با نمایشگاه آشنا شده‌اند و با انگیزه‌ و ایده‌هایی که از نمایشگاه گرفته‌اند، در جهت رونق کسب و کار خود گام برداشته‌اند. در واقع نمایشگاه توانسته نقش خود را در جامعه شهری پررنگ‌تر کند.

دکتر محمدی همچنین به برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه گردشگری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه گردشگری اصفهان در حالی برگزار شد که واکنش‌های بسیار مطلوبی را از سوی فعالان این بخش به دنبال داشت؛ در این نمایشگاه قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بسیار مطلوبی بسته شد که موجبات سودآوری برای شرکت‌ها و فعالان این حوزه را فراهم آورد.

وی یکی از نقاط قوت نمایشگاه گردشگری اصفهان را توجه ویژه به بخش بین‌الملل عنوان کرد و افزود: گردشگری بدون توجه به حوزه بین‌الملل ناقص است؛ در چنین شرایطی شاهد بودیم که سفیران، کاردارها و کارگزارهای سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور داشتند و در گفتگوهایی که انجام شد، اذعان کردند که نمایشگاه گردشگری اصفهان با کیفیت خاصی برگزار شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌ها با برگزاری نمایشگاه گردشگری، دین خود را به این حوزه ادا کرد، اظهارداشت: نکته قابل توجه در این نمایشگاه آن بود که سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان فعالان اصلی بخش گردشگری در این نمایشگاه حضور یافته بودند؛ این سازمان‌ها با وجود نقش تاثیرگذار خود، همواره نادیده گرفته می‌شدند اما شرکت نمایشگاه‌های اصفهان توانست آنها را به میدان بیاورد و دستاوردهای مطلوب آنها در رونق گردشگری را به نمایش گذارد.

وی در پایان با بیان اینکه مخالفت‌ها با برگزاری نمایشگاه گردشگری اصفهان امری طبیعی و باتوجه به روحیه نقدپذیری مدیریت شرکت نمایشگاهها کاملا  قابل درک است، تصریح کرد: مدیریت روبه جلو قطعا با چالش و نقد مواجه خواهد بود وگرنه مدیریت ایستا و منفعل مخالفی هم ندارد. زمانی که آمارها بیانگر افزایش ۴۵ درصدی در بازدید متخصصین و افزایش ۲۵ درصدی در بازدید مردمی است، نباید با برگزاری نمایشگاه مخالفت کنیم؛ این افزایش بازدید به معنای توجه بیشتر مردم به این عرصه است و بر همین اساس باید اعتراف کنیم نمایشگاه گردشگری امسال اصفهان بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شده است.

بازدید مسئولان بلند پایه کشوری و استانی از بالا دست زاینده رود

با اعزام هیئتی از سوی وزرای نیرو، کشور و جهاد کشاورزی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نحوه برداشت‌ از حوضه ی آبریز زاینده رود بین سد و تصفیه خانه زاینده رود مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، جهت اطلاع از کمیت و کیفیت برداشت و مصرف آب از حوضه آبریز زاینده رود، با حضور معاونین وزاری کشور، جهادکشاورزی و نیرو، مهندس مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به همراه جمعی از مسئولان استان های اصفهان چهارمحال و بختیاری و برخی از نمایندگان مردم شریف اصفهان و چهارمحال بختیاری در مجلس شورای اسلامی بازدید میدانی به عمل آمد تا مشخص شود برداشت هایی که بین سد و تصفیه خانه اتفاق می افتد، توسط کدام قسمت صورت می پذیرد تا چنانچه اقدامات مدیریتی لازم می باشد، انجام گیرد.

برچسب‌ها