قدس آنلاین: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال ۹۷ برای اهالی تولید در خراسان رضوی سالی بسیار سخت بوده و مشکلات زیادی با وجود وضعیت فعلی در انتظار آنهاست.

سال آسانی در انتظار تولید خراسان رضوی نیست

به گزارش قدس آنلاین فیروز ابراهیمی داشت: متأسفانه ۴۰ سال است که کشور ما با آزمون و خطا در حوزه اقتصاد ارائه می‌شود و هم اکنون نیز اشتباهات زیادی در حوزه اقتصاد به ویژه سیاست‌های ارزی رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: باید بتوان برای منافع ملی ژن‌های خوب را از حوزه‌های اقتصادی دور کرد؛ در اثر اقدامات انجام شده ما با فساد سیستمی و بیکاری افسار گسیخته‌ای روبه‌رو هستیم و ادامه این روند سبب می‌شود که بازارهایی را از دست بدهیم که بازگشت به آنها امکانپذیر نباشد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ارز برای نیازهای اساسی کشور توزیع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما با مشکل کمبود منابع ارزی روبه‌رو نیستیم بلکه مشکل ما توزیع نامناسب و ویژه‌خواری است.

ابراهیمی سال ۹۷ را سالی سخت برای فعالیت صنعت در خراسان رضوی توصیف کرد و افزود: احتمال می‌رود  برای تأمین مواد اولیه خود دچار مشکل شویم و اگر در داخل نتوانیم فسادزدایی انجام بدهیم ادامه فعالیت کاری بسیار سخت خواهد بود و نمایندگان بخش خصوصی درخواست ارائه شفاف اطلاعات مالی را دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصلاحات آن تا کنون، تصریح کرد: تا کنون هیچ یارانه‌ای به بخش صنعتی اختصاص داده نشده و خواسته ما هم این است که به جای پرداخت یارانه معیشت مردم ارتقا پیدا کند.

برچسب‌ها