کرج - معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان البرزبا بیان اینکه برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در البرز کارت ملی صادر شده است، گفت: آخرین مهلت تعویض کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری است.

صدور یک میلیون و۴۰۰ هزار کارت ملی هوشمند در البرز/پایان سال آخرین فرصت تعویض کارت ملی

رضا علیپور در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مهلت ثبت نام کارت هوشمند ملی گفت: با مصوبه هیئت وزیران مقرر شد تا مهلت تعویض کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری تمدید شود .

وی با اعلام اینکه برای تعداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در البرز کارت ملی صادر شده است، افزود: نمی توانیم آمار دقیقی ارائه کنیم چرا که میزان صدور کارت هوشمند ملی متغیر است.

علیپور در ادامه گفت: برخی تازه به سن ۱۵ سال و واجد شرایط شدن می رسند ویا فوت می کنند یا از استان مهاجرت می کنند و به این علت آمار دقیقی نمی توان اعلام کرد.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان البرز با اشاره به اینکه متقاضیانی که در منزل اینترنت داشته باشند می توانند تقاضای صدور کارت ملی هوشمند را انجام دهند خاطرنشان کرد: پس از ورود به سامانه www.ncr.ir متقاضیان باید وارد سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند شوند وبا دقت اطلاعات شخصی خود وارد کنند.

علیپوراضافه کرد: اگر ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط کارت ملی باشید، پس از ثبت اطلاعات برای شما کد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودکار وارد بخش نوبت گیری می‌شوید و با داشتن کد ملی و کد رهگیری به بخش نوبت گیری دسترسی پیدا می کنید.

وی گفت: متقضایان پس از واریز مبلغ به یکی از دفاتر پیشخوان و پستی که نزدیک محل سکونت بوده مراجعه کنند تا برای اخذ اثر انگشت و گرفتن عکس وتکمیل اطلاعات در دفتر پستی بقیه مراحل ثبت نام را انجام دهند.

علیپور با بیان اینکه برای ثبت نام کارت ملی هیچ اجباری به تعویض شناسنامه نیست، گفت: شناسنامه برخی اشخاص آسیب دیده و یا اطلاعاتشان دست خورده و مخدوش است که نیاز است ابتدا نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند و سپس برای کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان البرز با اعلام اینکه شناسنامه ها حتما باید عکسدار باشد و آخرین مهلت تعویض کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری است، تاکید کرد: شهروندان گرفتن کارت ملی خود را به پایان سال موکول نکنند چراکه در حال حاضر باجه های پستی خلوت و به سرعت کار متقاضیان رسیدگی می شود.

این مسئول  در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه مردم مناطق روستایی به چه صورت می توانند اقدام به تعویض کارت ملی خود کنند، گفت: مناطق فعال ما ادارات، دفاتر پیشخوان و پستی است و اگر روستایی دفتر پیشخوان داشته باشد می توانند در آنجا اقدام کنند.

علیپور در پایان گفت:مردم مناطق روستایی اگر در منزل اینترنت دارند ثبت نام اولیه را انجام دهند سپس برای مراحل بعدی به دفتر پستی شهر مربوطه خود مراجعه کنند و مراحل بعدی را انجام دهند.

برچسب‌ها