داستان اتهام زنی شورای پنجم و شهرداری تحت نظرشان به تیم قبلی شهرداری و شهر دار اسبق پایتخت به جای اجرای وظایف، خیلی وقت است که باب شده و هر روز توسط یکی دیگر از اعضا یا شهرداری چی ها دوباره تکرار می شود اما یکی نیست بگوید شما که سیاه نمایی برای سر پوش گذاردن بر عملکرد نا مناسبتان در پایتخت خوب است چرا کور خود شده اید و بینای دیگران!

از نجفی تا شیرازیِ این قصه سر دراز دارد!/ وقتی اتهام زنی جای اجرای وظایف باب می شود

به گزارش قدس آنلاین، اکنون چند وقتی می شود که شهرداری و شورای شهر حال خوشی ندارد و اعضای شورا وشهرداری چی ها به جای رسیدگی به امور شهری مدام دنبال این هستند که دیگران و شهردار قبلی و تیمش را زیر سوال ببرند و مدام تهمت و افتراهایی مبنی بر عدم شفافیت در کارهای شهردار قبلی را به نمایش بگذارند فارغ از اینکه زمان دارد از دست می رود و برای کسی منتظر نمی ماند! احتمالا همونطور که کارهای بزرگ و خدمات ارزنده قالیباف شهردار اسبق تهران اکنون در اذهان مردم حک شده و مردم بی کفایتی های نجفی و کارهای بر زمین مانده اش را به خوبی به خاطر می آورند، روزی هم مردم به خوبی به یاد خواهند آورد که سازمان شهرداری در دوره شورای پنجم به جای کار تنها دنبال سیاه نمایی و سیاسی بازی بوده است.

اتهام! به کدام مدرک و سند؟
آنقدر اتهام زنی در دم و دستگاه شورای پنجم و شهرداری تحت نظرشان زیاد شده است که دیگر داشتن سند و ادله هم ملاک نیست و هر کس از هر دری که می خواهد و می گوید و کسی هم نیست که بگوید چرا و به کدام دلیل و مدرک و سند؟ همانطور که پیش از این محمود میر لوحی معاون اجرایی شورای پنجم آن هم بعد از مختومه شدن پرونده بر مسئله واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص تاکید داشت و گفته بود: « اعضای شورای سابق در حالی چنین عکس‌العمل‌هایی اتخاذ می‌کنند که امروز شاهدیم تعداد ۶۷۴ ملک واگذار شده که در گزارش تحویل و تحول آمده است، به ۱۳۰۰ عدد رسیده است. این فهرست هم‌اکنون روی میز من است امااعضای شورای چهارم هنوز در مرحله انکار هستند». انگار قرار نیست دست از تهمت زنی بردارند و به کار و وظیفه خود بپردازند که چنین مدعی مآبانه سخن از اعداد و ارقامی می زنند که فقط خود از مبداش خبر دارند. این داعیه را این بار رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری هم ادامه می دهد اما برای همین اتهامات و بی پایه و اساس بودنشان عزل می شود.

محمد جواد شیرازی، رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری اتهاماتی نسبت به شهرداری قبلی مطرح می کند بدون اینکه سند و مدرکی برایشان ارائه کند و این دیگر از تاب و تحمل افشانی شهردار جدید تهران خارج است و حکم به عزل شیرازی می دهد تا بیش از این آبروی شهرداری به خطر نیافتد.

نامه ای برای توجیه عملکرد نادرست
اما کار به همین جا ختم نمی شود و شیرازی برای توجیه این عزل دست به نوشتن نامه ای خطاب به شهردار جدید می زند که نشان از آن دارد که وی هنوز هم متنبه نشده است و در این نامه هم به اتهامات خود ادامه می دهد و می گوید: «در مدت ۳۰۰ روز سپری شده از پذیرش مسئولیتش، بی‌وقفه و شبانه‌روزی فعالیت کرده و برای نخستین بار تصویری دقیق و تخصصی از رخنه مافیای فساد در مدیریت شهری و تضییع ده‌ها هزار میلیارد تومان از حقوق بیت‌المال ...». و همچنین خطاب به افشانی می گوید:« به دلیل فشارهای وارده از سوی برخی مراکز قدرت شما را در اجرای تصمیمتان مختار می گذارم.»

اما نکته قابل تامل این است که تهمت هایی که در این نامه نسبت به فعالیت شهرداری در دوره گذشته بیان شده است، نه از سر دلسوزی و صداقت و نه برای جلب رضایت مردم است که اگر اینچنین می بود باید به وظایف خود عمل می کردند و کارهای برزمین مانده شهرداری را به سرانجام می رساندند نه اینکه با تشویش اذهان عمومی آن هم در مسئله ای که از جانب دادستان مختومه اعلام شده، سعی در ایجاد جوی ناآرام در شهر کنند.

سوای این بحث باید عنوان کرد که رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری داعیه اجرای فرمان رهبری را داشت و گفته بود: « برای اجرای فرمان ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد انتخاب شده و در شهر گرفتار سه دشمن یعنی قانون‌گریز، قانون‌فروش و توصیه‌کنندگان هستند» و از سوی دیگر عنوان کرده بود: «باید با مردم صادق باشیم، ۴ دهه است که مبارزه با فساد آغاز شده است. ۱۷ سال پیش رهبر انقلاب پیامی ۸ ماده‌ای در مبارزه با فساد منتشر کرد؛ چرا هیچ‌کس این پیام را اجرا نکرده است ...». که باید بگوئیم این فرد در حالی پرچم مبارزه با فساد به دست گرفته بود که خود یکی از عوامل تعدیل نیروهای اصولگرای شهرداری و جایگزین کردن نیروهای اصلاح طلب بوده است و این خود جای ابهامات بزرگی از فساد در جریان را به رخ می کشد.

شهری که همچنان تعطیل است...
با همه این فراز و نشیب ها و درگیری ها و نا آرامی های جریان در شهرداری باید بگوییم شهر همچنان تعطیل است و هنوز کار مشخص و برنامه عملیاتی کارآمدی در جریان نیست تنها هر روز همایش ها و سمینارها یی برگزار می شود و باز همان سیاه نمایی ها یک روز در قالب همایش فساد و یک روز شفاف سازی قراردادهای شهرداری و روزی دیگر تحت عنوانی دیگر برگزار و باز هم حرف های تکراری و تهمت های تکراری تکراری و بی پایه و اساس برای بارها و بارها تکرار می شود.
باید بگوئیم این ماجرا از نجفی آغاز شده و بعد از ماجراهای سیاه نمایی و سیاسی بازی هایش و رسیدن آن به دست میر لوحی این بار نوبت شیرازی بود تا برای توجیه کم کاری ها دست به چنین اتهامات و بعد از آن نوشتن نامه ای سراسر ابهام و پر از اتهام مجدد بزند و باید تاکید کرد که این قصه سر دراز دارد!

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها