بندرعباس ـ مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از بررسی طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندرخمیر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.

 الحاق روستای لشتغان به محدوده بندرخمیر

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ، ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن روستای لشتغان در داخل حریم مصوب شهر بندرخمیر و نزدیک بودن محدوده شهر و روستای مذکور این طرح در کارگروه امور زیربنایی بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه و عمران شهر بندرخمیر در تاریخ ۹۰/۵/۱۷ با مساحت محدوده ۶۶۰/۸ هکتار و حریم سه هزار و ۱۴۹ هکتار و پیش بینی جمعیت ۲۰ هزار و ۵۵ نفر در افق سال ۱۴۰۰ به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و طرح تفصیلی این شهر برای افق سال ۱۴۰۵ تهیه و در تاریخ ۹۳/۵/۲۷ به تصویب کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری رسید. از طرفی بر اساس رویکردهای طرح تفصیلی و جامع این شهر، روستای مذکور در داخل محدوده شهر قرار نداشت و صدور پروانه از طرف شهرداری امکانپذیر نبود از این رو پیرو درخواست های اهالی و نهایتاً حذف کد آبادی این روستا در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، موضوع الحاق به محدوده روستای لشتغان بالا به مساحت ۱۹۴ هکتار در دستور کار بررسی های استانی و سپس طرح موضوع در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفت.

گورانی گفت: موضوع الحاق به محدوده بندرخمیر پس از توضیحات و بررسی های همه جانبه به لحاظ اجتماعی، کالبدی، عملکردی و اقتصادی از سوی کارشناسان این اداره کل و مهندسین مشاور در جلسه کارگروه تخصی امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و پس از تایید به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شد.

برچسب‌ها