اصفهان- ۴۰ تن انواع مواد مخدر غیر دارویی همزمان با سراسر کشور و با ویدئو کنفرانس عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در ورزشگاه نقش جهان امحا شد.

۴۰ تن انواع مواد مخدر غیر دارویی در اصفهان امحا شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در مراسم امحای ۴۰ تن انواع مواد مخدر که همزمان با هفت استان کشور در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد،  با بیان اینکه در کل کشور ۳۶۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۱۰۲ شهید در استان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه جهان وامدار ایران است، افزود: همواره باید قدردان ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیش از ۷۵ درصد از تریاک دنیا در ایران کشف می‌شود، تصریح کرد: ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های بین المللی بیش از گذشته در این زمینه به میدان بیایند، افزود: امسال استان اصفهان با توجه به کشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر در حوزه کشف در رتبه چهارم قرار گرفته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۷۵ درصد افزایش کشف داشته‌ایم، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری در استان اصفهان شش هزار نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر  دستگیر شدند و ۲۲۰۰ طرح پاکسازی در کانون‌های جرم استان اصفهان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال با ۴۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر برخورد شده است، ادامه داد: این اقدامات با استفاده از تجهیزات جدید مانند دستگاه "ایکس ری" در ایستگاه‌های ایست و بازرسی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  گفت: اگر قبول دارید آسیب‌های مواد مخدر اَبَر آسیب و عمومی است باید همه دستگاه‌ها در  این زمینه ورود کنند و مبارزه با آن به عنوان کارویژه در دستور کار همه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا باید تقاضا مدیریت شود در غیر اینصورت عرضه همچنان ادامه خواهد داشت.

توقیف محموله میلیاردی لوازم‌خانگی قاچاق در شهرضا

مأموران انتظامی پاسگاه بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده، محموله‌ ای لوازم‌خانگی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال را کشف کردند.

  فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون کشنده را که از جنوب کشور به مقصد "تهران" در حرکت بود برای بررسی محموله و مدارک متوقف کردند.

سرهنگ محمدحسین بابا کلانی ادامه داد: ماموران انتظامی این خودرو را که حامل تعداد ۵۹۰ کارتن لوازم‌ خانگی بود و  راننده آن مدارک گمرکی را ارائه نداد، توقیف کردند.

سرهنگ بابا کلانی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف‌ شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام‌ شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق داخل خودرو  در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای داخل خودرو در غرب شهر اصفهان و کشف چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ سعید سلیمیان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت تعدادی شکایت مبنی بر سرقت از داخل خودرو در محدوده غرب شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و حین سرقت از خودرو پراید دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: فرد دستگیرشده در بازجوئی‌های تخصصی پلیس به چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو در منطقه غرب شهر اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمیان در خاتمه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

نیروی انتظامی آماده نبرد با دشمنان در فضای واقعی و مجازی

جانشین معاونت تربیت و آموزش ناجا، گفت: کارکنان نیروی انتظامی برای تأمین آسایش و امنیت مردم آمادگی کامل دارند و آماده نبرد با دشمن درصحنه‌های مختلف مجازی، واقعی، اجتماعی وفرهنگی هستند.

 سردار علیرضا جهانگیری در مراسم تحلیف و اعطاء سردوشی به فراگیران مرکز علمی تخصصی شهید بهشتی اصفهان، اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که در شرایط آمادگی لازم برای خدمت به میهن اسلامی و انقلاب هستیم و امروز در برابر دشمنان پنهان و آشکار جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم.

سردار جهانگیری لحظه اعطاء سردوشی به فراگیران را یکی از بهترین و پرنشاط‌ترین لحظات زندگی آنان دانست و بیان داشت: امیدوارم این روحیه، نشاط و آمادگی برای خدمت به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره تداوم داشته باشد.

وی افزود: امروز مملکت اسلامی ما نیازمند جوانانی فرهیخته است و مشکلات کشورمان با انجام فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همت و پشتکار جوانان متدین و انقلابی کشور عزیزمان رفع خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: چشم‌ ملت برای حفظ امنیت جانی و مالی به دستان کارکنان نیروی انتظامی است و شما جوانان فرهیخته اعضای کاربردی و فعال این نیرو هستید که رفتار و حرکات شما باید نشان داده شود و ملت بدانند کشورمان جوانانی دارد که برای تأمین آسایش و امنیت مردم آمادگی کامل دارند.

سردار جهانگیری ادامه داد: امروز تحت فرماندهی هوشمند فرمانده کل قوا که بر تمام امور، نظارت لازم را دارند با دشمنان در صحنه‌های مختلف از فضای مجازی، اجتماعی، فرهنگی تا فضای واقعی نبرد خواهیم کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهیم داد.

جانشین معاونت تربیت و آموزش ناجا در پایان نیروی انتظامی را حافظ حریم امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: همه باید فرصت را از دشمنان سلب کرده و از نقطه‌ به‌ نقطه خاک کشورمان پاسداری کنیم.

نوشابه های تریاکی در خوروبیابانک

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف بیش از۱۳ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در قوطی های نوشابه جاساز شده بود خبر داد.

سرگرد نعمت خلیلی اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۳ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در ۱۲ بطری نوشابه جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت :در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

سارق باطری خودرو حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه‌ای باطری خودروهای شهروندان خبر داد.

سرهنگ علی جعفری نژاد با بیان این خبر گفت: با شکایت شهروندان در خصوص سرقت از چندین دستگاه خودرو پارک شده، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به تشدید فعالیت گشت های هدفمند و نامحسوس ماموران انتظامی، گفت: مأموران گشت کلانتری ۱۲ حین گشت زنی به فردی که کاپوت ماشینی را بالا زده و در حال بازکردن باطری بود، مشکوک و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری و در بازجویی های پلیسی به بزه خود اعتراف که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: چنانچه شیشه ویا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید، پس از سرقت از داخل خودرو تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید، در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل کنید، هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب ها و شیشه اطمینان حاصل کنید ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها