اصفهان- به منظور اطلاع رسانی و حضور معلولین در برنامه های خبری، برای نخستین بار در کشور، پایگاه خبری این قشر جامعه با همکاری بهزیستی در استان اصفهان راه اندازی می شود.

پایگاه خبری ناشنوایان در اصفهان راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اعضای باشگاه خبری معلولان بارئیس اداره مشترکین همراه اول دیدار و از نزدیک در جریان روند اقدامات این اپراتور قرار گرفتند. 

در این دیدار مدیر مسئول باشگاه خبری معلولان با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی از جمعیت هرکشور حدودا ده درصد دچار معلولیت هستند، افزود: کشور ایران نیز به لحاظ حوادث طبیعی استعدادهای زیادی دارد وهمچنین عوامل انسانی از جمله حوادث کار و حوادث ترافیکی نیز منجر به افزایش معلولیت ها شده است و این در حالی است که هنوز معابر شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و این امر منجر به انزوای این قشر از جامعه شده است.

منصور گلناری با اشاره به اینکه افراد معلول به لحاظ ذهنی و فکری تفاوتی با دیگر افراد ندارند، گفت: باید به‌جای مظلوم‌نمایی برای فعال شدن معلولان فعالیت جدی انجام داد و در همین راستا پس از برگزاری کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و نویسندگی باشگاه خبرنگاران معلول بانام (آسنا نیوز)) تأسیس‌شده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باشگاه خبرنگاران معلول همانند سایر خبرنگاران در جلسات خبری سطح شهر حضور یافته و به پوشش خبری برنامه‌ها می‌پردازند.

رییس اداره مشترکین همراه اول نیز با اشاره به اهمیت فعالیت معلولان در جامعه گفت: نگاه ما به معلولین بدون هیچ پیش‌فرض خاص و ترحم است و آن‌ها را همچون افراد عادی جامعه می‌دانیم که باید خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه شود.

فرشته صبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد ناشنوا در مراکز خدمات ارتباطی مخابراتی با مشکل برقراری ارتباط مواجه اند افزود: ما آمادگی آموزش زبان اشاره به کارکنان دفاتر زیر پوشش همراه اول را داریم.  
صبایی از طراحی اینترنت نسل ۴ و نیم خبر داد و گفت: از مهرماه سال گذشته طرح افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت آغازشده و بالاترین نسل اینترنت در حال حاضر در اختیار مشترکین است.

دهقان نصیری از گروه مشاهیر مخابرات نیز  با اشاره به طراحی نرم‌افزار کمک به نابینایان گفت: این نرم‌افزار به‌عنوان راهنما و بصورت شنیداری بهنابینایان کمک و آن‌ها را راهنمایی می‌کند وتا پایان سال رونمایی می‌شود و در تمام دستگاه‌های همراه اندروید قابل‌نصب است.

لازم به ذکر است به منظور اطلاع رسانی و حضور معلولین در برنامه های خبری، برای نخستین بار در کشور، پایگاه خبری این قشر جامعه با همکاری بهزیستی در استان اصفهان راه اندازی می شود.  

گفتنی است: اعضای این پایگاه خبری طی دوسال گذشته تحت اموزش در حوزه روزنامه نگاری قرار داشته و بعضابه صورت مجزا در عرصه مطبوعات و رسانه های مجازی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها