نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا به دکتر «مجید پازوکی» مولوی پژوه و مولانا شناس اهدا شد.

اهدای نشان بین‌المللی «مولانا» به دکتر «مجید پازوکی»

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» Esin Çelebi نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا؛ با حضور «شهرام ناظری»، خانم «فروزنده اربابی» نماینده بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران، و تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری کشور؛ به دکتر «مجید پازوکی» مولوی پژوه، مولانا شناس، دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان و همچنین مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود، در جوار برج کاشانه بسطام اهدا شد.

دکتر «مجید پازوکی» در مورد دریافت نشان بین‌المللی بارگاه «مولانا» گفت: این نشان برای اشاعه اندیشه و افکار مولانا در این سه دهه به من اهدا شد.

این مولوی پژوه در ادامه سخنانش اظهار داشت: در شعر مولانا نکاتی را می‌یافتم که او را با دیگر شاعران و اندیشمندان متمایز می‌نمود. سال ١٣٦٤ به محضر زنده‌یاد علامه «محمد تقی جعفری» نائل آمده و در کلاس‌های تفسیر مثنوی و نهج البلاغه ایشان شرکت می‌کردم. در این جلسات، با جهان و اندیشه مولانا که مبتنی بر مهر و عشق و دوستی بود؛ آشنا شدم. علامه جعفری کاری کرد که من عاشق و شیدای مولانا شوم؛ بعد از آن، هر جا سخن و نشانی از مولانا و مثنوی بود من هم حاضر بودم.

 دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان تأکید کرد: امیدوارم که دنیا به فرهنگ اصیل و ملی خودش برگردد که بخش اعظم آن در عرفان اسلامی ایرانی و در اندیشه بزرگانی همانند مولانا، حافظ و دیگران نهفته است.

پیش ازاین نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» رییس بنیاد جهانی مولانا به   «محمدرضا شجریان»، «شهرام ناظری»، «محمدعلی موحد»، زنده‌یاد «عباس کیارستمی» اهدا شده بود.

    

برچسب‌ها