همدان - مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان از افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: تولید برق در نیروگاه‌ شهیدمفتح همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

تولید برق در نیروگاه شهید مفتح ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ،امیر نریمانی با بیان اینکه مصرف شبکه برق کشور حدود ۵۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات است، اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته در حالی که ساخت نیروگاه‌ها به این میزان رشد نکرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های آبی کشور به علت کمبود بارش و آب از مدار خارج است و بار تولید روی دوش نیروگاه‌های حرارتی است و نیروگاه شهید مفتح همدان نیز بخشی از این بار تولید را بر دوش گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه تولید نیروگاه‌ شهید مفتح همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است، گفت: با وارد مدار شدن برج خشک ۲.۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد و همچنین پساب به جای آب در نیروگاه استفاده شده است.

وی علت خاموشی‌ها را با شرکت توزیع برق دانست و افزود: برخی از خاموشی‌ها ممکن است به علت فنی و برخی به علت کاهش مصرف باشد که باید از این شرکت جویا شد.

نریمانی با بیان اینکه کمبود برق در کشور در استان‌ها سهمیه‌بندی شده است، افزود:‌ با توجه به اینکه کاهش مصرف در تابستان که اوج مصرف برق و آب است، اعمال شود، خاموشی‌ها را طبق برنامه‌ریزی در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برق تولیدی وارد شبکه می‌شود، گفت: گاهی تولید نیروگاه کم است و گاهی ممکن است اضافه تولید داشته باشیم که در هر حالت برق تولیدی وارد شبکه شده و استان‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر پساب فاضلاب در اختیار نیروگاه شهید مفتح قرار می‌گیرد، یادآور شد: در حال حاضر ۵۰۰ لیتر در ثانیه پساب مورد مصرف نیروگاه مفتح قرار می‌گیرد.

منبع فارس

برچسب‌ها