شهرکرد- طرح توسعه مجتمع کارگاهی شهدای علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

افتتاح طرح توسعه مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری،استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این افتتاح و در بازدید از واحدهای پارک علم و فناوری استان گفت: شرکت های دانش بنیان با توجه به ویژگی های خود و پویایی و تطبیق با شرایط پیرامونی و انعطاف پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای گذر از تنگناهای اقتصادی دارند.

اقبال عباسی افزود: با توجه به نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین اهمیت شرکت ها و محصولات دانش بنیان در اقتصاد کشور، اهمیت تولید کالای ایرانی دوچندان شده است که تحقق این امر مستلزم حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تلاش می شود با اتصال دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمات رسان به شرکت های دانش بنیان، از یک سو در رونق تولیدات داخلی و بهره وری بیشتر گام برداشته شود و از سوی دیگر انگیزه و مشوقی برای جوانان فعال در این واحدها فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، اتصال زنجیره علم و صنعت را از مهمترین ضروریات استان دانست و گفت: با برگزاری نشست ها و دیدارهای متعدد بین مدیران دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان این حلقه مفقوده در استان شکل می گیرد.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه مجمتع کارگاهی شهدای علم و فناوری به مساحت ۹۰۰ متر مربع و در ۲ فاز غذا و دارو و صنعت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرکرد ساخته شده است.

اسماعیل پیرعلی، محل تامین اعتبار این مجتمع را از محل ۵۰ درصد اعتبار عمرانی وزارت علوم و همچنین اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان نمود و افزود با افتتاح این طرح ظرفیت این مجتمع ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی میزان صادرات این مجمتع کارگاهی را ۱۷۵ هزار دلار دانست و تاکید کرد در حال حاضر ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها