شهرکرد-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شیوه نامه اخذ مجوز برای پرواز پاراگلایدرها توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تنظیم و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه های مربوطه شود.

پرواز پاراگلایدرها در آسمان شهرکرد با اخذ مجوز امکان پذیر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، جعفر مردانی در جلسه‌ حل مشکلات ورزش هوایی پاراگلایدر اظهار کرد: هدف از این جلسه، ساماندهی و هدفمند کردن این رشته ورزشی برای دریافت مجوز است. 
وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان و انجمن ورزش‌های هوایی در تدوین اساسنامه خود برای اخذ مجوز، تمام موارد از جمله نحوه پرواز، ارتفاع و شعاع پرواز، تاریخ برگزاری برنامه‌های آموزشی و مسابقات در سایت رخ را مدنظر قرار دهد. 
مردانی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های طبیعی و جذابیت این رشته در جذب گردشگر، تمامی دستگاه های مربوطه برای رفع مشکل این رشته ورزشی همیار و همراه یکدیگر باشند. 
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: امروزه ورزش‌های هیجان انگیز از جمله پارگلایدر مورد توجه جوانان قرار گرفته است و با توجه قابلیت‌های استثنایی سایت پروازی رخ، می‌توان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و رونق گردشگری استان بهره جست. 
حمید کریمی افزود: این اداره بر قانونمند شدن این رشته ورزشی تاکید دارد و با صدور گواهی نامه برای ورزشکاران این رشته، از وقوع مشکلاتی همچون پرواز بدون مجوز پیشگیری خواهد شد. 
وی اظهار کرد: برای از سرگیری پرواز در سایت گردنه رخ که یکی از بهترین سایت‌های پروازی در خاورمیانه محسوب می‌شود، همگن بودن و همکاری بین دستگاه‌های دخیل در این امر ضرورت دارد. 
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان برای ساماندهی و نظامند کردن پرواز پاراگلایدرها تلاش خواهد کرد و امیدواریم مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی و مابقی دستگاه‌ها برای شروع مجدد فعالیت این رشته ورزشی اخذ شود. 
کریمی با اشاره به اینکه استان داری ۹۶ خلبان آموزش دیده و ۴۵ خلبان فعال پاراگلایدار است، گفت: با توجه به پروازهای غیرمجاز که در سال‌های اخیر در سایت گردنه رخ اتفاق افتاد، پرواز در این سایت از شهریورماه سال گذشته ممنوع شده است. 

برچسب‌ها