ساری- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: کودکان خاص در مازندران می توانند در مراکز فرگیر کتاب مطالعه کنند.

کودکان خاص در مازندران کتاب می خوانند / اجرای تئاتر سیار در روستاهای مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی یزدان شناس صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: این امکان در شهر ساری فراهم است و درصدد هستیم یک مرکز در غرب مازندران دایر تا کودکان خاص در غرب استان هم مطالعه کنند.

وی از وجود یک کتابخانه پستی در مازندران خبر داد و افزود: این کتابخانه برای دسترسی کودکان حومه شهرها که به امکانات دسترسی ندارند، فعالیت می کند و در این زمینه کتاب برای کودکان ارسال می شود و آن ها پس از مطالعه، کتاب ها را بازمی گردانند.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها قصه می گویند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه در جشنواره قصه گویی امسال، بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ را اضافه کردیم، توضیح داد: در این بخش، ارتباط نسلی را دنبال می کنیم و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به همراه فرزندان شان، قصه هایشان را روایت می کنند.

یزدان شناس اضافه کرد: با مساعدت استاندار مازندران، کامیونت تئاتر سیار راه اندازی می شود تا کودکان مناطق کم برخوردار از فعالیت های نمایشی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در این اقدام فرهنگی، ظرفیت های بومی بکار گرفته و بسته های فرهنگی در اختیار کودکان قرار می گیرد.

از نویسندگان حوزه کودک حمایت می کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین با اعلام اینکه از نویسندگان کتاب کودک حمایت می کنیم، یادآور شد: در سالهای گذشته با فراخوان نویسندگان استانی، ۹۰ رمان کودک منتشر شد اما متاسفانه این روند ادامه نیافت.

یزدان شناس در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در ارتباط با فعالیت در حوزه کتاب های صوتی و مجازی خاطرنشان کرد: کتاب های تصویری تحت عنوان «کتاب فیلم» منتشر شده و به مراکز کانون در استانها ارسال شد و در اختیار کودکان قرار گرفت.

وی از نوسازی کانون پرورش فکری قائم شهر خبر داد و گفت: شهرداری قائم شهر زمین جایگزینی را در اختیار کانون قرار داده و پس از ساخت در اختیارمان قرار می گیرد.

کودکان با زبان بومی آشنا می شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به اشاره به اینکه ۲۰ هزار کودک و نوجوان در ۲۷ کتابخانه کانون عضو هستند و افزود: سال گذشته ۷۰ هزار جلد کتاب امانت دادیم.

یزدان شناس از برگزاری برنامه برای ۵۲۸ هزار کودک و نوجوان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: با برگزاری ۱۶۸ اردوی فرهنگی، ۶۷۲۰ نفر از برنامه های کانون بهره مند شدند.

وی رویکرد سال جاری کانون را توجه به فرهنگ بومی و محلی اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی خانواده ها در برابر آشنایی فرزندان شان با زبان مازندرانی مقاومت می کنند که این روند باید تغییر کند.

برچسب‌ها