قدس آنلاین:خراسان رضوی در سال تحصیلی پیش رو با کمبود 13 هزار و 800 نیروی انسانی مواجه است.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش جدی است

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش جدی بودن کمبود نیرو در آموزش و پرورش و پرورش یکی از  مشکلات فرا روی استان خراسان رضوی است. قاسمعلی خدابنده افزود: امسال ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی استان بازنشسته می شوند.

وی گفت: تلاش داریم که هزار نفر از این همکاران را با استمرار خدمت در آموزش و پرورش نگه داریم.

خدابنده افزود: پارسال ۱۲۴ هزار ساعت در هفته اضافه کار و حق التدریس معادل ۵ هزار نفر نیرو در استان ثبت شده است.

 وی گفت: از طرفی با استقرار پایه ۱۲ یک پایه به تحصیل دانش آموزان فنی، حرفه ای و کارودانش افزوده می شود.

 خدابنده افزود: این در حالیست که در این بخش نیز ۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیاز جدید به نیروی انسانی ایجاد می شود.

وی گفت: در صورتی که هزار نیروی بازنشسته با استمرار خدمت موافقت کنند استان با ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر کمبود و در غیر این صورت با کمبود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی مواجه می شود.

خدابنده در خصوص ورودی نیروی انسانی گفت: حدود  هزار و ۸۰۰ نفر از طریق آزمون و حدود هزار نفر نیز با دانش آموختگی از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده وارد ساختار آموزش و پرورش می شوند.

خدابنده افزود: در این صورت کمبود قطعی معلم در سال آینده برای خراسان رضوی ۱۱ هزار نفر معادل ۲۵۰ هزار ساعت حق التدریس است. وی با اشاره به برنامه ریزی برای جبران کمبود این تعداد نیروی انسانی، گفت: تلاش داریم بخشی از این کمبود را با استمرار خدمت همکاران، به کارگیری نیروهای شاغل به عنوان اضافه کار و حق التدریس جبران کنیم.

خدابنده افزود: استفاده از بازنشستگان استان، حق التدریس آزاد، خرید خدمت آموزشی و بخشی نیز با برون سپاری و انعقاد قرارداد با شرکت ها، موسسات و سازمانها در حوزه آموزش فنی از دیگر برنامه های ما برای تامین نیرو است.

خراسان رضوی حدود ۹ درصد دانش آموزان و حدود ۸ درصد معلمان کشور را دارد.

برچسب‌ها