بندرعباس ـ معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : به دنبال دریافت گزارشات متعدد ناشی از توسعه بی رویه فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای خصوصا در شهرهای کم جمعیت ، شرایط دریافت مجوز فروشگاههای بزرگ تغییر کرد.

تغییر شرایط دریافت مجوز فروشگاهای بزرگ

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ، محمد عباسی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت : حداقل مساحت لازم برای اطلاق فروشگاه بزرگ عرضه محصولات متنوع و غیر همگن از این پس در کلان شهرها یکهزار و پانصد متر مربع ، در شهرهای بزرگ بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ، یکهزار متر مربع و شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ۷۵۰ متر مربع سطح فروش تعیین می گردد.

عباسی با بیان این مطلب که صدور پروانه کسب با رعایت  وضعیت ترافیکی و وجود امکانات رفاهی جانبی برای خرید و خصوصا پارکینگ کافی مجاز خواهد بود اضافه کرد : صدور پروانه کسب برای فروشگاههای بزرگ زنجیره ای منوط به موافقت کتبی سازمان های صنعت معدن   و تجارت و هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان محل استقرار می باشد.

وی خاطر نشان کرد : استقرار این فروشگاهها در اماکن استیجاری و یا مشارکت در فروش که غالبا موجب نارضایتی اجتماعی و تشدید ترافیک شده است ممنوع می باشد.

برچسب‌ها