بندرعباس ـ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور بالغ بر۲۲۰۰ فقره گواهینامه دریانوردی طی سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

صدور ۲۲۰۰ گواهینامه دریانوردی در هرمزگان در فصل بهار

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای تیر ماه جاری، ۵۷۷ نفر آزمون دریانوردی در این استان برگزار شده است که ۹۰ مورد در فروردین، ۳۶۰ مورد در اردیبهشت و ۱۲۷ آزمون نیز در خرداد ماه به ثبت رسیده است.

به گفته وی، آزمون های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان هرمزگان برگزار می شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی سه ماه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۲۳۴ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است که یکهزار و ۷۶۶ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۴۶۸ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) بوده است.

مکی زاده همچنین از صدور ۸۹۷ فقره شناسنامه دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تمامی دریانوردان بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار(ILO) باید برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده در مجموع سه هزار و ۱۳۱ سند دریانوردی در این استان صادر شده است.

برچسب‌ها