بشرویه- فرماندار بشرویه گفت: مهمترین دغدغه مسوولان ایجاد اشتغال و فراهم آوردن زمینه کسب و کار است .

اشتغالزایی مهمترین دغدغه مسوولان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، " علیرضا زمانزاده " فرماندار شهرستان بشرویه در نشست اعضای شورای اداری که پیش از ظهر امروز و در محل سالن اجتماعات ترویج کشاورزی برگزار شد با اشاره به فراهم آمدن زمین کسب و کار گفت: یکی از اولویت های مسئولین کشوری فراهم آوردن زمین کسب و کار است و مهمترین دغدغه مسئولان هم ایجاد اشتغال است که خوشبختانه با ارائه تسهیلات روستایی و عشایری روند خوبی برای پرداخت این تسهیلات فراهم شده است .

وی با اشاره به بدعهدی های رژیم استکباری آمریکا در مسئله برجام و زمینه سازی برای ایجاد مشکلات اقتصادی هم گفت: از اردیبهشت ماه امریکا رسما از برجام خارج شد و انتظار داشت که ما هم خارج شویم ولی با درایت بالای دولتمردان و هدایت بسیار حکیمانه رهبری این موضوع بخوبی هدایت شد.

فرماندار بشرویه با اشاره به روند برخی مشکلات اقتصادی گفت: همه ما واقف هستیم وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و همه کوتاهی کرده اند ولی باید همه کمک کنند تا از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از عوامل نفوذی خود و همراه کردن برخی کشورها در بازار ارز، سکه و طلای ایران قصد ایجاد مشکل را داشت ولیکن در این مسیر موفقیت چندانی نداشت.

زمانزاده با هشدار به برخی عوامل زمینه ساز قاچاق کالا و ارز هم گفت: کسانی که به دنبال برندهای خارجی هستند چطور می توانند مدعی باشند که کشور خود را دوست دارند، باید این دغدغه برای مردم ایجاد شود که تولیدات فرزندان خود را مصرف کنند تا رونق اقتصادی و اشتغال صوت گیرد.

فرماندار بشرویه اظهار داشت:خرید کالاهای قاچاق با قیمت پایین علاوه بر ضربه سنگین به اقتصاد کشور، موجب هدر رفت سرمایه های ایرانی می شود وباید سعی شود تولیدات داخلی را نیز بومی سازی کنیم تا زمینه رونق اقتصادی در شهرستانها بیشتر نمود داشته باشد.

وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاریها هم گفت: شهرداران و دهیاران در تمام حوزه های فرهنگی،عمرانی و اجتماعی تلاش های زیادی می کنند و می توانند علاوه بر مسائل عمرانی در حوزه ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فعالیت های اشتغال زایی و اقتصادی کار کنند.

زمانزاده به دو رویداد تاریخی در استان و کشور اشاره ای داشت و گفت: نظام جمهوری اسلامی وارد چهل سالگی شده و نظام کاملی است، قرار است کنگره بزرگ جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شود به نحوی که توطئه هایی که دشمنان چیده اند ساقط شود.

وی از برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی هم خبر داد و گفت: کنگره دوهزار شهید خراسان جنوبی رویداد بسیار بزرگ و تاریخی است که برای تحقق اهداف این کنگره و همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی  باید همراه با مجموعه نیروهای مقاومت بسیج و بنیاد حفظ آثارو ارزش های هشت سال دفاع مقدس تمام توان و تلاش خود را بکار گیریم تا بهترین و ارزشمند ترین بهره برداری ها را از این رخداد های تاریخی داشته باشیم.

  فرماندار شهرستان بشرویه با تذکر به برخی ادارات در حضور به موقع در جلسات تصمیم گیری، راه اندازی میز خدمت، تکریم ارباب رجوع، تسریع در پاسخگویی ها و جذب اعتبارت هم گفت: مردم مومن و ولایتمدار کم کاری را از برخی مسئولان نمی پذیرند و به حساب نظام جمهوری اسلامی هم نمی گذارند، بنابراین لازم است در گره گشایی از مشکلات مردمی، حضور در محافل و مجالس مذهبی و اجتماعی و ارتباط مردمی تلاش جدی تری شود .

وی همچنین یاد آور شد: مسئولان ادارت و نهاد ها تنها ۱۵ روز فرصت دارند اعتبارات ابلاغی سال ۹۶ را هزینه کنند و پذیرفته نیست در اثر کوتاهی و یا سهل انگاری حتی یک ریال از اعتبارات شهرستان برگشت داده شود.

زمانزاده از همه دستگاههای اداری و نهادها و همچنین مردم مومن و ولایتمدار هم خواست در مصرف بهینه منابع آبی و انرژی صرفه جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند تا دچار جیره بندی و یاخاموشی برق در ایام تابستان نشوند.

برچسب‌ها