با انتخاب اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حالا افکارعمومی منتظر بررسی شفاف مدل مدیریتی این دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت است تا مشخص شود چه اتفاقاتی زیر پوست مدیریتی این دو باشگاه در سال های اخیر رخ داده است!

آیا حقایق پشت پرده درباره "سرخابی" فاش می‌شود؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، با تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ده سال اخیر مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حالا اعضای این کمیته انتخاب شدند تا فرایند بررسی اسناد و مدارک موجود در خصوص مدل مدیریتی و هزینه های صورت گرفته آغاز شود تا حقایق پنهان مانده در این ماجرا برای افکارعمومی نمایان شود.

به گفته ذوالقدر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی، 5 نفر از میان درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص و یک نفر دیگر از نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی که درخواست حضور در این کمیته را داشت ترکیب این کمیته را تشکیل می‌دهند.

احد آزادی‌خواه، اصغر مسعودی، مهدی شیخ، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، علیرضا ابراهیمی، محمدصادق طباطبایی‌نژاد، محمداسماعیل سعیدی، جمشید جعفرپور و سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، از کمیسیون فرهنگی و سیدفرید موسوی، علی اصغر یوسف‌نژاد، نادر قاضی‌پور، محمدرضا نجفی و محمدعلی وکیلی به‌عنوان درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص و محمد عزیزی از میان سه نماینده آزاد درخواست‌کننده حضور در کمیته با رای‌گیری برای این مهم انتخاب شدند.

اعضای این کمیته پس از اتمام تعطیلات مجلس فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد و طبق قانون 6 ماه فرصت انجام این کار را دارند و در صورت نیاز می‌توانند این زمان را تمدید کنند تا بررسی های دقیق ترین در این باره انجام دهند و نتیجه را در صحن علنی به اطلاع سایر نمایندگان و مردم ایران گزارش دهند.

نکته مهم و اساسی در خصوص فعالیت این کمیته و ماموریت مهمی که به آنها سپرده شده است اینست که آنها بدون در نظر گرفتن روابط و ساز و کارهای فوتبالی در این بازه زمانی همه چیز را بررسی کنند و حقیقت پنهان در خصوص نحوه هزینه کرد این دو باشگاه را به صورت شفاف به مردم و نمایندگان آنها گزارش دهند تا مشخص شود سرنوشت میلیاردها تومان بودجه ای که صرف اداره این دو باشگاه شده به چه ترتیبی رقم خورده است از طرفی چرا این دو باشگاه در حال حاضر به وجود موانع قانونی همچنان از بودجه های پنهان دولتی بهره می‌برند تا قانون در این ارتباط به دست فراموشی سپرده شود.

موضوع بدهی‌های کلان این دو باشگاه به ویژه بدهی های مالیاتی یکی دیگر از مسائل بحث برانگیز در عملکرد ده ساله اخیر این دو باشگاه است که هر ساله نه تنها این بدهی ها کاهش نیافته است بلکه به صورت اعجاب انگیزی افزایش پیدا کرده تا حدی که حالا این دو باشگاه به عنوان بدهکاران بزرگ به سیستم مالیاتی کشور شناخته می‌شوند، موضوع شکایت های بازیکنان و مربیان غیر ایرانی و ابهامات در خصوص چگونگی حضور آنها در بدنه این باشگاه ها از مسائل دیگری است که افکارعمومی انتظار دارند نمایندگان و اعضای کمیته تحقیق و تفحص به صورت دقیق و شفاف به تخلفات صورت گرفته که منجر به جرائم بین المللی شده است آنها را مورد بررسی قرار دهند تا این حقیقت فاش شود که چه کسانی مقصر این خسارت های چند ده میلیاردی هستند!

یکی از دغدغه های اصلی و مهم اهالی فوتبال در برهه کنونی اینست که سرنوشت این پرونده همانند پرونده بررسی فساد در فوتبال نشود که بدون نتیجه به بایگانی خانه ملت رفت! قطعا آغاز پروسه تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌تواند آزمونی بزرگ برای قانون گرایی نمایندگانی ملت باشد که خود همیشه شعار اجرای صحیح قانون را سر داده اند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها