وزیر کار و رفاه اجتماعی در مشهد گفت: ۶۰هزار میلیارد تومان امسال برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

۶۰هزار میلیارد تومان برای اشتغال در کشور

 به گزارش قدس آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشن روز ملی صنعت و معدن در مشهد با اعلام این خبر گفت:  این مبلغ با ترکیب ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۱۵هزار میلیارد تومان از طریق دولت و ۳۰هزار میلیارد تومان از طریق منابع بانکی تامین شده  است.

علی ربیعی گفت: این مبلغ، منابع ارزان قیمتی را در اختیار بخش صنعت و اشتغال و  دیگر طرحهای اقتصادی کشور می گذارد.

وی با تاکید بر  این که حفظ اتحاد و انسجام بین همه ارکان نظام و مردم، رمز موفقیت در شرایط کنونی و وضع نامناسب اقتصادی است افزود: صنعت، موتور محرک دولت برای رسیدن به توسعه است و  به طور قطع اقدامات دولت برای  ممنوع بودن واردات برخی کالاها و سیاستهای ارزی، تلاش برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی و حمایت از دهکهای پایین نتیجه خواهد داد.

وزیر کار افزود: در پنج دهه گذشته برنامه مدونی برای صنعتی شدن نداشتیم و با بی برنامه گی پیش رفتیم اما در دولت یازدهم تلاش شده است در مسیری بر اساس راهبرد مشخص صنعتی حرکت شود  از این رو امروز برای همه کنشگران اقتصادی فرصت بزرگ است.

وی  بر برنامه ریزی ویژه در زمینه اشتغال نیروهای مولد در کشور، ایجاد اشتغال مناسب از طریق طرحهای اشتغال فراگیر و پایدار مبتنی بر مزیتهای اقتصادی، پیگیری  بهبود فضای کسب و کار در کشور به صورت رسته ای و  قویتر شدن صنعتگران برای  توسعه موزون و فقرزدا، تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به حضور اخیرا خود در اجلاس سازمان بین المللی گفت: در این اجلاس اذعان براین بود  آمریکا نافرمانی بزرگی کرده و جهان آماده پذیرش ایران است.

ربیعی افزود:امروز از زیر تیغ سازمان ملل متحد عبور کردیم و اتحادیه اروپا بر فعالیتهای بانک خود در ایران پافشاری می کنداز این رو  زمان آن فرارسیده است که با نگاه بلندمدت و با امید به آینده از این دوران عبور کنیم.

وی در این نشست که تفاهمنامه همکاری بین سازمان بهزیستی و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران امضا شد گفت: این تفاهمنامه دولت و بخش خصوصی را متعهد می کند که برای مددجویان بهزیستی فرصت شغلی فراهم کنند.

وزیر کار افزود:این تفاهمنامه برای سه هزار مددجویی که سالانه از بهزیستی برای دست یافتن به شغل وارد جامعه می شوند بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها