کارلوس کی‌روش بدون امضای قرارداد تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد اما گفته می‌شود وی به مهدی تاج هفت روز وقت داده تا در صورت موافقت با شروطش وی با امضای قرارداد جدید فعالیت خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کند.

بند جنجالی مانع از امضای قرارداد شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین،کارلوس کی روش بامداد پنج شنبه تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد تا برای ملاقات به اعضای خانواده اش و استراحتی کوتاه چند روزی از فضای پر تنش فوتبال ایران فاصله داشته باشد، او در فرودگاه امام خمینی با دو خبرنگار نزدیک خود به مصاحبه‌ای مفصل پرداخت و همه اتفاقات پشت پرده در خصوص ماه های اخیر را بیان کرد البته این بار بدون حمله مستقیم به برانکو و علی کریمی اما با این وجود کنایه هایی که به منتقدانش زد ولی کاملا محترمانه چون به مهدی تاج قول داده بود دیگر مصاحبه های تنش زا و جنجالی انجام نخواهد داد.

اما مبهم ترین موضوع مرتبط با سفر کارلوس کی‌روش این بود که آیا بلیت این سفر یک طرفه خواهد بود یا همانند هفت سال گذشته برگشتی هم در کار خواهد بود؟ کارلوس کی روش توپ را به زمین مهدی تاج انداخت و تاکید کرد اگر برنامه ریزی ما برای موفقیت در جام ملت های آسیا فراهم شود قطعا این همکاری ادامه خواهد داشت اما اگر این اتفاق رخ ندهد بعید است برگشتی در کار باشد، اما نزدیکان فدراسیون فوتبال معتقدند که موضوع برنامه ریزی تیم ملی و انجام بازی های تدارکاتی مناسب تنها بخش مبهم این قرارداد نیست بلکه موضوع تمدید اتوماتیک قرارداد کارلوس کی روش تا جام جهانی 2022 قطر بخش کلیدی ماجرا است!

ظاهرا رئیس فدراسیون فوتبال موافقت خود با اجرای دقیق و گام به گام برنامه ریزی کارلوس کی روش را شفاهی به وی اعلام کرده اما کی روش اصرار دارد این توافق روی کاغذ بیائید، از طرفی بحث بازی های تدارکاتی ایده آل نیز باید قطعی شود که فدراسیون فوتبال در تلاش است در یک هفته پیش رو این مساله را برطرف کند تا دیگر مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد اما چالش اصلی میان کارلوس کی‌روش و مهدی تاج اختلاف نظر در خصوص تمدید قرارداد اتوماتیک در جریان بازی های جام ملت های آسیا است.

گفته می‌شود بین تاج و کی‌روش توافقات کلی از جمله در مباحث مالی و همچنین مدت زمان قرارداد صورت گرفته اما برخی جزییات مانع امضای قرارداد شده است. ظاهرا این قرارداد از نظر مالی نزدیک به 20 درصد افزایش می‌یابد که با توجه به توفیق نسبی کی‌روش در جام جهانی چندان هم غیر طبیعی نیست اما طبق اخبار به دست آمده مرد پرتغالی برای مسوولان فدراسیون فوتبال شرط گذاشته که در صورت راهیابی تیم ملی به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا قراردادش به صورت خودکار تا پایان جام جهانی 2022 قطر تمدید می‌شود. اما رییس فدراسیون به دنبال این است این شرط را در صورت راهیابی تیم ملی ایران به فینال مسابقات عملی و اجرایی کند. شرطی که تا الان مورد موافقت دو طرف قرار نگرفته و باعث شده فعلا قرارداد کی‌روش تمدید نشود و موضوع به بعد موکول شود!

البته پیش بینی می‌شود به واسطه اصرار مقامات بالادستی فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و فراتر از آن در بدنه اصلی دولت مهدی تاج این قرارداد را به زودی آماده امضا کند تا همه چیز برای تداوم همکاری کارلوس کی روش با تیم ملی ایران فراهم شود، تا شاید رویایی قهرمانی آسیا پس از سال ها این بار در امارات شکسته شود و یوزهای ایرانی بتوانند جام قهرمانی را با اقتدار بالای سر ببرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها